Teoretyk muzyki, absolwentka Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im S. Moniuszki w Gdańsku (1994, dyplom z wyróżnieniem; I miejsce w X Konkursie Prac Magisterskich Akademii Muzycznych w Polsce za pracę pt. Kwartety smyczkowe Tadeusza Bairda). Jako stypendystka rządu francuskiego odbyła staż-specjalizację, w ramach studiów III stopnia, na Wydziale Muzyki i Muzykologii Université Paris-Sorbonne, w grupie badawczej Poïétique musicale contemporaine (1998). Doktoryzowała się w 2003 roku w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie dysertacją pt. Poetyka muzyki orkiestrowej Giacinto Scelsiego. Dzieło a duchowość kompozytora — między Wschodem a Zachodem, za którą otrzymała wyróżnienie w Konkursie Związku Kompozytorów Polskich na prace naukowe z dziedziny muzykologii i Nagrodę im. Ks. Prof. Hieronima Feichta (2005).
Adiunkt w Instytucie Teorii Muzyki, w latach 2010–2012 prodziekan, od 2012 dziekan Wydziału Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki, redaktor naczelny czasopisma naukowego „Aspekty Muzyki” (aspektymuzyki.amuz.gda.pl), członek zwyczajny Sekcji Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich.
Zainteresowania naukowe koncentruje na twórczości kompozytorów XX wieku, głównie w kontekście związków muzyki zachodnioeuropejskiej z kulturami Orientu. Uczestniczyła w kilkudziesięciu konferencjach krajowych i zagranicznych, wyniki badań opublikowała w ponad dwudziestu artykułach. Obecnie pracuje nad monografią poświęconą orientalizmowi w muzyce polskiej I połowy XX wieku.
SPIS PUBLIKACJI
1. Prace naukowe
1.1. Książki
1.2. Artykuły, rozdziały w książkach, publikacje konferencyjne
3. Pozostałe publikacje naukowe
3.1. Prace popularyzatorskie
3.2. Hasła encyklopedyczne
3.3. Sprawozdania
4. Redakcje naukowe
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (gitara) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (instrumenty orkiestrowe) (stacjonarne, magisterskie uzupełniające, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (fortepian) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (fortepian) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (fortepian) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (fortepian) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (gitara) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (gitara) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (gitara) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na klawesynie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (organy) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (organy) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (organy) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na organach (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na akordeonie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na fortepianie (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Instrumenty orkiestrowe (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na gitarze (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2010) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 1
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (organy) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 3
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego semestr: 4
dla: Instrumentalistyka Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2020) |
Analiza dzieła muzycznego XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Analiza dzieła muzycznego XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Analiza dzieła muzycznego XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Analiza dzieła muzycznego XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Metodologia pisemnej pracy dyplomowej semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Metodologia pisemnej pracy dyplomowej semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Metodologia pisemnej pracy dyplomowej semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Pisemna praca dyplomowa semestr: 5
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Pisemna praca dyplomowa semestr: 6
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Praca magisterska semestr: 4
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Praca magisterska semestr: 3
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Seminarium licencjackie semestr: 4
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2018) |
Seminarium magisterskie semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Techniki kompozytorskie XX i XXI w. semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 1
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 2
dla: Dyrygentura Dyrygentura symfoniczno-operowa (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Wprowadzenie do pracy naukowej semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Współczesne metody analityczne semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Współczesne metody analityczne semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Współczesne metody analityczne semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria Muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Współczesne metody analityczne semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2018) |
Współczesne metody analityczne semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Współczesne metody analityczne semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Kompozycja (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Współczesne metody analityczne semestr: 1
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |
Współczesne metody analityczne semestr: 2
dla: Kompozycja i Teoria Muzyki Teoria muzyki (stacjonarne, magisterskie, (obowiązuje od: 2012) |