Kierunek studiów: Jazz i Muzyka estradowa
Specjalność: wokalistyka, instrumentalistyka, kompozycja i aranżacja
Stopień studiów: Studia I stopnia, zajęcia stacjonarne
Nazwa przedmiotu: Songwriting i produkcja muzyczna
Rodzaj zajęć: ćwiczenia
Suma godzin we wszystkich semestrach: 60
Punkty ECTS: 2
Moderatorzy: Dorota Theisebach (songwriting), Paul Rutschka (produkcja muzyczna)
Treści kształcenia i tematyka zajęć:
Tworzenie autorskich utworów słowno-muzycznych, podstawy produkcji muzycznej - obsługa oprogramowania DAW.
Metody nauczania:
Songwriting: zajęcia polegają na systematycznym pisaniu utworów słowno-muzycznych. Studenci pracują nad formą, warstwą tekstową, melodyczną oraz harmoniczną własnych utworów na podstawie konkretnych zadań.
Produkcja muzyczna: Tworzenie produkcji muzycznych, reprodukcji muzycznych lub remixów na podstawie własnych kompozycji, istniejących kompozycji lub pod ścieżki wokalne acapella przy użyciu systemów DAW: Apple Logic, Steinberg Cubase, Ableton Live, Reaper.
Efekty kształcenia:
Student potrafi wyrazić siebie w autorskim utworze słowno-muzycznym.
Student świadomie korzysta z różnych technik/zabiegów songwriterskich
Student potrafi analizować swoje utwory pod kątem melodycznym, tekstowym, rytmicznym i harmonicznym, tak aby w efekcie stworzyć swój unikatowy język muzyczny, charakterystyczne brzmienie,
Student potrafi stworzyć utwór na zlecenie innego artysty,
Student potrafi wykonać swoje utwory solo (śpiew i akompaniament),
Student rozróżnia style songwriterskie, potrafi analizować prace innych songwriterów oraz świadomie czerpać z nich inspiracje,
Student uzyskuje umiejętność w posługiwaniu się w systemie DAW: programowanie MIDI, obsługa wirtualnych instrumentów, obsługa wirtualnych syntezatorów i samplerów.
Student uzyskuje umiejętność w obsługiwaniu narzędzi (Plug-in) takich jak: Reverb, Gate, Equalizer, Compressor, Limiter. Student nabiera pewności w kreowaniu odpowiedniego wspołbrzmienia instrumentów w danym stylu muzycznym oraz budowania dramaturgii muzycznej za pomocą technik produkcyjnych.
Student uczy się podstaw miksu i masteringu.
Zaliczenie:
Songwriting: Student co tydzień prezentuje swój autorski utwór zgodny z podanym wcześniej tematem zajęć. W ciągu jednego semestru student powinien napisać łącznie 10 utworów słowno - muzycznych, co jest podstawą zaliczenia.
Produkcja Muzyczna: Zaliczenie na podstawie obecności i przedstawieniu stworzonych materiałów opracowanych w systemie DAW.
Literatura:
“How music works” - David Byrne, “Melody in Songwriting: tools and techniques for writing hit songs” - Berklee Guide, “Inside the art. of songwriting” - Jimmy Web , Russ Hepworth-Sawyer, Craig Golding, “What Is Music Production”, “A Producers Guide: The Role, the People, the Process, Routledge, 2010 Owsinski B., The Mixing Engineer's Handbook: Second Edition, Thomson Course Technology, 2006 Owsinski B., “The Recording Engineer's Handbook”, Thomson Course Technology, 2005 Owsinski B., The Mastering Engineer's Handbook: “The Audio Mastering Handbook, Second Edition”, Thomson Course Technology, 2000
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 6
dla: Jazz i muzyka estradowa Instrumentalistyka (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 5
dla: Jazz i muzyka estradowa Kompozycja i aranżacja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 6
dla: Jazz i muzyka estradowa Kompozycja i aranżacja (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 5
dla: Jazz i muzyka estradowa Wokalistyka (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 6
dla: Jazz i muzyka estradowa Wokalistyka (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |
Songwriting i produkcja muzyczna semestr: 5
dla: Jazz i muzyka estradowa Instrumentalistyka (stacjonarne, licencjackie, (obowiązuje od: 2012) |