Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/976
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

opanowanie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, umiejętność zespołowego opracowania muzycznego tekstu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

matura, pozytywny wynik egz. wstępnego wg wymagań określonych w informatorze dla kandydatów

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-----

bibliografia podstawowa

literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok

bibliografia uzupełniająca

-----

efekty kształcenia - wiedza

absolwent posiada ogólną znajomość literatury kameralnej związanej ze swoją specjalnością
absolwent posiada ogólną znajomość stylów muzycznych i związanych z nimi tradycji wykonawczych
absolwent dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin pokrewnych pozwalającą na realizację muzycznych zadań zespołowych

efekty kształcenia - umiejętności

absolwent posiada znajomość i umiejętność wykonywania reprezentatywnego repertuaru kameralnego związanego ze swoją specjalnością
absolwent jest przygotowany do współpracy z innymi muzykami w różnego typu zespołach
absolwent posiada umiejętność wykorzystywania na gruncie muzyki kameralnej wiedzy dotyczącej podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów
absolwent posiada umiejętność właściwego odczytania tekstu nutowego swojej partii w utworze kameralnym oraz wykorzystuje umiejętność analizy dzieła muzycznego do umiejscowienia swojej partii w kontekście całości formalno-wyrazowej utworu kameralnego
absolwent posiada umiejętność słyszenia równocześnie siebie i partnerów oraz potrafi reagować na działania i intencje partnerów
absolwent jest świadomy rozbieżności w możliwościach dynamicznych, kolorystycznych, technicznych, agogicznych, artykulacyjnych itp. różnych instrumentów wchodzących w skład zespołów kameralnych i wykorzystując tę wiedzę potrafi dostosować środki wykonawcze do specyfiki pozostałych instrumentów
absolwent posiada umiejętność zespołowego opracowania muzycznego utworu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego oraz wykazuje umiejętność reagowania na warunki akustyczne sal koncertowych w kontekście wykonawstwa zespołowego

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

absolwent umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje z zakresu kameralistyki
absolwent posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów
absolwent posiada umiejętność współpracy i integracji podczas realizacji zadań zespołowych
absolwent posiada umiejętność samooceny, jak też jest zdolny do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań muzycznych i artystycznych oraz do współtworzenia twórczego dialogu pomiędzy członkami zespołu kameralnego
absolwent realizuje na gruncie muzyki kameralnej własne i zespołowe (zbiorowe) koncepcje artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na klawesynie (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 10/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładegzaminprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/976/2637
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0wykładegzaminprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/976/2638
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.003.0wykładegzaminprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/976/2639
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.003.0wykładegzaminprof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, 2/976/2640
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

wykonanie: www.ansta.pl