symbol | jezyk |
---|---|
2/938 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Umiejetnosc komunikowania sie w zaleznosci od poziomu zaawansowania grupy; -wyrobienie umiejetnosci:a) rozumienia komunikatow ustnych i pisemnych związanych z życiem codziennym, podróżami, rozmowami telefonicznymi, negocjowaniem, udzielaniem i uzyskiwaniem informacji. b)formuowania komunikatow ustnych (dialogi, prezetacje, interakcje) i pisemnych w zależności od poziomu grupy (listy nieformalne i formalne, e-maile, recenzje, opowiadania, streszczenia, opisy, relacjonowanie różnych wydarzeń). Sposob realizacji:-cwiczenia:sluchanie,czytanie,konwersacje i pisanie. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
-Klasyfikacja grup na podstawie testuobejmującego w zależności od poziomu grupy różne zagadnienia gramatyczne, leksykalne i funkcjonalne języka angielskiego -Dodatkowe: rozmowa kwalifikacyjna mająca na celu sklasyfikowanie wiedzy studenta do odpowiedniego poziomu grupy lektoratu | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
-Czytanie prasy; -ogladanie TV w j.angielskim; - ogladanie filmów w wersji oryginalnej;- internet;- lektury; - uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych angielsko-jeęycznych(np. Teatry Szekspirowskie, Dni Kultury Krajów Anglojęzycznych); | |
bibliografia podstawowa | |
- slowniki dwujęzyczne i jednojęzyczne (ostatnie wydania) - podręczniki wydawnictw:Oxford, Cambridge, MacMillan., Nowa Era, mmpublications - kserokopie materialow wlasnych i z zasobów bibliotecznych - prywatne zbiory i materialy | |
bibliografia uzupełniająca | |
- prasa - wydruki z internetu - teksty piosenek - literatura
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, | 2/938/2502 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wybor tresci programowych zalezy od poziomu grup. Integracja jezykowa grup pod wzgledem gramatycznym i leksykalnym. Efekty ksztalcenia: wyrobienie umiejetnosci mowienia,czytania,rozumienia i pisania w j.angielskim.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- wyklady dotyczace zagadnien gramatycznych - sluchanie i sprawdzanie rozumienia tekstow w j.angielskim - czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstow - pisanie tekstow odpowiednich do poziomu grupy | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- obecnosc na cwiczeniach obowiazkowa - aktywnosc studentow na zajeciach - zaliczenie cwiczen,testow,kolokwiow, ktore sa warunkiem dopuszczenia do egzaminu koncowego. Kryteria oceniania: w/g przyjetej skali (10-25 p). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, | 2/938/2503 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
-Ugruntowanie i rozwijanie sprawnosci jezykowych nabytych w semestrze I. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- wyklady dotyczace zagadnien gramatycznych; - sluchanie i sprawdzanie rozumienia tekstow w j.angielskim; - czytanie i sprawdzanie rozumienia tekstow; - pisanie tekstow odpowiadajacych poziomom grup. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- obecnosc na cwiczeniach obowiazkowa; - aktywnosc studentow; - zaliczanie cwiczen,testow,kolokwiow ktore sa warunkiem dopuszczenia do egzaminu koncowego. Kryteria oceniania: w/g przyjetej skali (10-25 p). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | kolokwium | Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, | 2/938/2504 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Poznawanie nowych struktur jezykowych i wdrazanie ich w komunikowanie sie w j.angielskim. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- Aktywizowanie studentow do samodzielnosci jezykowej poprzez dialogi,opowiadania,streszczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- obecnosc na zajeciach obowiazkowa; - aktywnosc studentow; - zaliczanie cwiczen,testow,kolokwiow ktore sa warunkiem dopuszczenia do egzaminu koncowego.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | Ewa Helman, as. mgr, st. wykł. Anna Laube, | 2/938/2505 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- Praca z tekstami fachowymi. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- Zwrocenie szczegolnej uwagi na wydajna prace wlasna studentow. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- obecnosc na cwiczeniach obowiazkowa; - aktywnosc studentow; - zaliczenia cwiczen,testow,kolokwiow,ktore sa warunkiem dopuszczenia do egzaminu koncowego. Egzamin koncowy: praca wykazujaca umiejetnosci czytania i pisania, oraz ustnej prezentacji wybranych tekstow muzycznych. Kryteria oceniania: w/g przyjetej skali (10-25 p). |