symbol | jezyk |
---|---|
2/924 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Ø Rozwinięcie umiejętności czytania a vista Ø Usprawnienie czytania w kluczach altowym i tenorowym Ø Nabycie umiejętności czytania partii instrumentów transponujących Ø Opanowanie zróżnicowanego repertuaru pianisty-akompaniatora (literatura oryginalna, wyciągi orkiestrowe, sonaty). Po ukończeniu czterosemestrowego kursu student nabędzie umiejętność samodzielnego przygotowania partii fortepianu oraz zdolność kreatywnej współpracy z solistą. Po opanowaniu przez studenta partii akompaniamentu dalsze zajęcia odbywają się przy współpracy z solistami (smyczkowcami, dęcistami, śpiewakami), zarówno studentami jak i pedagogami. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Promocja na drugi rok studiów licencjackich | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Jeżeli student uczestniczy w konkursach lub koncertach jako akompaniator, program może ulec modyfikacji, a udane występy konkursowe czy koncertowe mogą stanowić podstawę zaliczenia semestru. | |
bibliografia podstawowa | |
Przedstawiony już materiał do opanowania | |
bibliografia uzupełniająca | |
Ćwiczenia w starych kluczach, czytanie partytury chóralnej, utwory na cztery ręce i dwa fortepiany | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 1.0 | wykład | egzamin | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/924/2460 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie wyciągu fortepianowego koncertu romantycznego lub późniejszego (z wyjątkiem fortepianowych). Doskonalenie czytania a vista. Program egzaminu: wykonanie z solistą przygotowanego koncertu oraz czytanie a vista. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | wykład | egzamin | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/924/2461 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie allegra sonatowego sonaty klasycznej oraz co najmniej jednego z utworów Szymanowskiego na skrzypce i fortepian bądź na głos i fortepian. Samodzielne przygotowanie wybranego innego utworu. Program egzaminu: allegra sonatowego sonaty klasycznej oraz co najmniej jednego z utworów Szymanowskiego na skrzypce i fortepian bądź na głos i fortepian oraz wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 1.0 | wykład | egzamin | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/924/2458 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie co najmniej półgodzinnego programu z udziałem śpiewaka i dęcisty lub smyczkowca zawierającego kompozycje: barokową, kantylenową i wirtuozowską, Doskonalenie czytania a vista. Program egzaminu: co najmniej półgodzinny występ z solistami plus czytanie a vista. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 1.0 | wykład | egzamin | prof. Jan Kulesza, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, prof. Krystyna Suchecka, mgr Bożena Szull-Talar, | 2/924/2459 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Opanowanie wyciągu fortepianowego koncertu Mozarta (z wyjątkiem fortepianowych). Doskonalenie czytania w kluczach. Samodzielne przygotowanie wybranego innego utworu. Program egzaminu: wykonanie z solistą koncertu Mozarta oraz wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin komisyjny po każdym semestrze, w formie występu. Ocenie podlegają wartość techniczna jak i artystyczna wykonania, a przede wszystkim umiejętność współpracy z solistą. Dodatkową częścią każdego egzaminu jest czytanie a vista albo wykonanie bez próby utworu przygotowanego samodzielnie, z solistą tym samym dla wszystkich egzaminowanych.
|