symbol | jezyk |
---|---|
4/6130 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
1. Sprawne odczytywanie i granie na fortepianie partytur chóralnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych. 2. Zdolność śpiewania poszczególnych głosów z partytur chóralnych, przy jednoczesnym uzupełnianiu pozostałych głosów na fortepianie. 3. Umiejętność bezgłośnego "słyszenia wewnętrznego" partytur. 4. Transponowanie partytur chóralnych. 5. Sporządzanie wyciągów fortepianowych z partytur chóralnych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przedmiot jest zaliczany po 1, 2, 3 i 4 semestrze z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. Pozycje repertuaru z materiału ćwiczeniowego należy dobierać stosownie do możliwości studenta związanych z jego stopniem zaawansowania w grze na fortepianie. Ilość i skala trudności realizowanych ćwiczeń powinna wzrastać proporcjonalnie w miarę nabywania przez studenta coraz większej sprawności pianistycznej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
dyrygowanie, fortepian | |
bibliografia podstawowa | |
- Hanna Piliczowa — Nauka czytania partytur, - Iwan Połtawcew — Kurs czytania partytur chóralnych cz. I i II, - Egon Boelsche — Schule des Partiturspiels. | |
bibliografia uzupełniająca | |
nie dotyczy | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 7.50 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, | 4/6130/16423 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur chóralnych w układzie 3 i 4 — głosowym na chóry jednorodne i mieszane. 3. Czytanie partytur utworów muzyki dawnej z kluczami C w połączeniu z kluczem F. 4. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur chóralnych z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 7.50 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, | 4/6130/16501 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur chóralnych w układzie 3 i 4 — głosowym na chóry jednorodne i mieszane. 3. Czytanie partytur utworów muzyki dawnej z kluczami C w połączeniu z kluczem F. 4. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur chóralnych z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. |