Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Czytanie partytur

symboljezyk
4/6130
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

1. Sprawne odczytywanie i granie na fortepianie partytur chóralnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych. 2. Zdolność śpiewania poszczególnych głosów z partytur chóralnych, przy jednoczesnym uzupełnianiu pozostałych głosów na fortepianie. 3. Umiejętność bezgłośnego "słyszenia wewnętrznego" partytur. 4. Transponowanie partytur chóralnych. 5. Sporządzanie wyciągów fortepianowych z partytur chóralnych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Przedmiot jest zaliczany po 1, 2, 3 i 4 semestrze z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga. Pozycje repertuaru z materiału ćwiczeniowego należy dobierać stosownie do możliwości studenta związanych z jego stopniem zaawansowania w grze na fortepianie. Ilość i skala trudności realizowanych ćwiczeń powinna wzrastać proporcjonalnie w miarę nabywania przez studenta coraz większej sprawności pianistycznej.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

dyrygowanie, fortepian

bibliografia podstawowa

- Hanna Piliczowa — Nauka czytania partytur, - Iwan Połtawcew — Kurs czytania partytur chóralnych cz. I i II, - Egon Boelsche — Schule des Partiturspiels.

bibliografia uzupełniająca

nie dotyczy

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Rytmika (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 21/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
57.501.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, 4/6130/16423
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur chóralnych w układzie 3 i 4 — głosowym na chóry jednorodne i mieszane. 3. Czytanie partytur utworów muzyki dawnej z kluczami C w połączeniu z kluczem F. 4. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur chóralnych z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie.

metody dydaktyczne

ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
67.501.0ćwiczeniazaliczeniedr hab. Sławomir Bronk, prof. dr hab. Waldemar Górski, prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska, dr hab. Karol Kisiel, dr hab. Michał Kozorys, dr Błażej Połom, prof. dr hab. Marek Rocławski, dr Beata Śnieg, prof. dr hab. Marcin Tomczak, dr hab. Anna Wilczewska, dr hab. Beata Wróblewska, 4/6130/16501
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Czytanie partytur realizowanych w programie przedmiotu "dyrygowanie". 2. Czytanie (również a vista) łatwiejszych partytur chóralnych w układzie 3 i 4 — głosowym na chóry jednorodne i mieszane. 3. Czytanie partytur utworów muzyki dawnej z kluczami C w połączeniu z kluczem F. 4. Śpiewanie poszczególnych głosów z partytur chóralnych z jednoczesnym graniem pozostałych głosów na fortepianie.

metody dydaktyczne

ćwiczenia

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie z oceną i punktacją przez prowadzącego pedagoga.

wykonanie: www.ansta.pl