symbol | jezyk |
---|---|
4/5913 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Cele nauczania zmierzają w kierunku: - przygotowania studenta do prawidłowego posługiwania się głosem w śpiewie i mowie, - zapoznania studentów z problematyką głosu śpiewaczego i techniki wokalnej oraz zasadami ortofonii, - wykształcenia umiejętności metodycznego nauczania emisji głosu w pracy w szkołach na lekcjach śpiewu i muzyki, w pracy z zespołami chóralnymi o różnych składach. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wymagania wstępne:
Wymagania dodatkowe:
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Uczestnictwo w zajęciach wokalnych - zespoły wokalne, chór, kształcenie słuchu. Aktywne uczestnictwo w próbach i koncertach. | |
bibliografia podstawowa | |
WYKAZ REPERTUARU PODSTAWOWEGO
WYKAZ REPERTUARU PODSTAWOWEGO (wprowadzenie do wielogłosowości):
BIBLIOGRAFIA PODSTAWOWA:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15933 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na ocenę przez pedagoga na podstawie frekwencji oraz stopnia realizacji treści programowych. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15964 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15965 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15966 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15967 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 15.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | prof. dr hab. Monika Fedyk-Klimaszewska, dr hab. Liliana Górska, dr Teresa Pabjańczyk, | 4/5913/15968 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- postawa śpiewacza, odczucie aktywności ciała i pól czuciowych w kształtowaniu dźwięków wokalnych, - oddychanie dynamiczne, appoggio, - formowanie dźwięku, wysoka pozycja głosu, - układ języka, warg, żuchwy, krtani, - rezonans, wyrównanie rejestrów głosowych, - wyrównanie brzmienia samogłosek w śpiewie, - artykulacja spółgłosek. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Egzamin |