symbol | jezyk |
---|---|
2/5744 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poprawienie znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku angielskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii; wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi. Cele kształcenia:
Student studiów magisterskich na egzaminie powinien wykazać stopień znajomości języka na poziomie B2+ zgodnie z Europejskim systemem opisu kształcenie językowego Rady Europy. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W14) - posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W12) - posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W12, K_W14) - rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W12, K_W14) - posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W12) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U01, K_U08) - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U11) - posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U11) - posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U12) - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U13, K_U15) - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U15) - w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U16) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K01) - podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03) - posługując się językiem obcym przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04) - świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K05) - prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K06) - prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K09) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, | 2/5744/15697 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, | 2/5744/15701 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|