symbol | jezyk |
---|---|
2/5742 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Na realizację przedmiotu składają się 2 podstawowe aktywności niezbędne do dopełnienia zakresu programowego odbywanych studiów instrumentalnych we wszystkich specjalnościach: czynny udział w życiu koncertowym Uczelni oraz bierny udział we wszelkich wydarzeniach, które poszerzają horyzonty wiedzy praktycznej poza godzinami dydaktycznymi innych przedmiotów. Przedmiot utworzony zostaje w celu przyzwyczajenia studentów do czynnego prowadzenia własnej działalności artystycznej oraz zintegrowania środowiska studenckiego, spowodowania wymiany doświadczeń i wprowadzenia elementu niewielkiej rywalizacji w atmosferze wzajemnego zrozumienia, akceptacji i przychylności do występów, lub wypowiedzi innych muzyków.
| |
sposób realizacji | |
Stacjonarny – w przypadku występów koncertowych. Online – w przypadku obserwacji wykładów. | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przyjęcie na studia I stopnia. Wydruk karty wykładów zmiennych na początku każdego semestru.
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej podczas obserwowanych wykładów. Samodzielne poszerzanie wiedzy dotyczącej poprawnego konstruowania recenzji.
| |
bibliografia podstawowa | |
Materiały nutowe niezbędne do przygotowania występów w zaplanowanym repertuarze.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Materiały pokonferencyjne w zakresie obserwowanych wykładów. Anna Chęćka-Gotkowicz, Dysonanse krytyki. O ocenie wykonania dzieła muzycznego. Gdańsk 2008
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
Absolwent: poszerzył wiedzę w zakresie dowolnego tematu związanego bezpośrednio lub pośrednio ze studiowaną specjalnością,, poprzez udział w wykładach; wykształcił potrzebę zdobywania wiedzy poprzez uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i naukowych, zrozumiał potrzebę pobudzania wrażliwości artystycznej przez czynności niezwiązane wyłącznie z ćwiczeniem na instrumencie; | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Absolwent kursu: umie kontrolować emocje przed, podczas oraz po występie na żywo, umie wyciągnąć wnioski z występu niezależnie od swej subiektywnej oceny powodzenia i dokonać ewaluacji swoich działań w trakcie wykonania; stopniowo wytraca destrukcyjny wpływ tremy; potrafi wypowiedzieć się merytorycznie na temat innych wysłuchanych produkcji; | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
Absolwent umie docenić występy innych muzyków; dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem scenicznym z kolegami; stopniowo staje się zdolny do przekazania publiczności emocji lub innych wartości, które sam odczuwa/słyszy w wykonywanym utworze. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7.00 | 0.5 | wykład/ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 2/5742/15688 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym: - w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)
Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako: - wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz - wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz - udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym
UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Organizacja koncertów, w ramach poszczególnych katedr. Koncerty musza mieć zróżnicowaną transparentność, aby ułatwić proces ośmielenia do występów osób o zaniżonej samoocenie, zwłaszcza dotyczącej własnej gry. Organizacja wykładów i konferencji w ramach wydziałów a także międzywydziałowych. Wyznaczanie wydarzeń, w których uczestnictwo jest obowiązkowe dla studentów poszczególnych specjalności.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
WARUNEK ZALICZENIA:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 7.00 | 0.5 | wykład/ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 2/5742/15689 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym: - w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)
Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako: - wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz - wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz - udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym
UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Realizacja przedmiotu obejmuje:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
WARUNEK ZALICZENIA:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 7.00 | 0.5 | wykład/ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 2/5742/15690 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym: - w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)
Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako: - wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz - wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz - udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym
UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Organizacja koncertów, w ramach poszczególnych katedr. Koncerty musza mieć zróżnicowaną transparentność, aby ułatwić proces ośmielenia do występów osób o zaniżonej samoocenie, zwłaszcza dotyczącej własnej gry. Organizacja wykładów i konferencji w ramach wydziałów a także międzywydziałowych. Wyznaczanie wydarzeń, w których uczestnictwo jest obowiązkowe dla studentów poszczególnych specjalności.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
WARUNEK ZALICZENIA:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 7.00 | 0.5 | wykład/ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | 2/5742/15691 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym: - w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)
Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako: - wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz - wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz - udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym
UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Realizacja przedmiotu obejmuje:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
WARUNEK ZALICZENIA:
|