Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyka estradowa z wykładami zmiennymi

symboljezyk
2/5742
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Na realizację przedmiotu składają się 2 podstawowe aktywności niezbędne do dopełnienia zakresu programowego odbywanych studiów instrumentalnych we wszystkich specjalnościach: czynny udział w życiu koncertowym Uczelni oraz bierny udział we wszelkich wydarzeniach, które poszerzają horyzonty wiedzy praktycznej poza godzinami dydaktycznymi innych przedmiotów.

Przedmiot utworzony zostaje w celu przyzwyczajenia studentów do czynnego prowadzenia własnej działalności artystycznej oraz zintegrowania środowiska studenckiego, spowodowania wymiany doświadczeń i wprowadzenia elementu niewielkiej rywalizacji w atmosferze wzajemnego zrozumienia, akceptacji i przychylności do występów, lub wypowiedzi innych muzyków.

 

sposób realizacji
Stacjonarny – w przypadku występów koncertowych. Online – w przypadku obserwacji wykładów.
wymagania wstępne i dodatkowe

Przyjęcie na studia I stopnia.

Wydruk karty wykładów zmiennych na początku każdego semestru.

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Samodzielne poszerzanie wiedzy zdobytej podczas obserwowanych wykładów.

Samodzielne poszerzanie wiedzy dotyczącej poprawnego konstruowania recenzji.

 

 

bibliografia podstawowa

Materiały nutowe niezbędne do przygotowania występów w zaplanowanym repertuarze.

 

bibliografia uzupełniająca

Materiały pokonferencyjne w zakresie obserwowanych wykładów.

Anna Chęćka-Gotkowicz, Dysonanse krytyki. O ocenie wykonania dzieła muzycznego. Gdańsk 2008

 

efekty kształcenia - wiedza

Absolwent: poszerzył wiedzę w zakresie dowolnego tematu związanego bezpośrednio lub pośrednio ze studiowaną specjalnością,, poprzez udział w wykładach; wykształcił potrzebę zdobywania wiedzy poprzez uczestnictwo w wydarzeniach artystycznych i naukowych, zrozumiał potrzebę pobudzania wrażliwości artystycznej przez czynności niezwiązane wyłącznie z ćwiczeniem na instrumencie;

efekty kształcenia - umiejętności

Absolwent kursu: umie kontrolować emocje przed, podczas oraz po występie na żywo, umie wyciągnąć wnioski z występu niezależnie od swej subiektywnej oceny powodzenia i dokonać ewaluacji swoich działań w trakcie wykonania; stopniowo wytraca destrukcyjny wpływ tremy; potrafi wypowiedzieć się merytorycznie na temat innych wysłuchanych produkcji;

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Absolwent umie docenić występy innych muzyków; dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem scenicznym z kolegami; stopniowo staje się zdolny do przekazania publiczności emocji lub innych wartości, które sam odczuwa/słyszy w wykonywanym utworze.

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie fortepian (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
17.000.5wykład/ćwiczeniazaliczenie bez oceny2/5742/15688
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym:

- w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)

 

Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako:

- wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz

- wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz

- udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym

 

UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.

 

metody dydaktyczne

Organizacja koncertów, w ramach poszczególnych katedr. Koncerty musza mieć zróżnicowaną transparentność, aby ułatwić proces ośmielenia do występów osób o zaniżonej samoocenie, zwłaszcza dotyczącej własnej gry.

Organizacja wykładów i konferencji w ramach wydziałów a także międzywydziałowych.

Wyznaczanie wydarzeń, w których uczestnictwo jest obowiązkowe dla studentów poszczególnych specjalności.

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

WARUNEK ZALICZENIA:

 

  1. W terminie wyznaczonym przez Dziekana na początku każdego semestru, należy przesłać na adres mailowy do właściwego Prodziekana wypełnioną i zeskanowaną kartę praktyk (według załączonego wzoru). Prosimy nie składać kart w wersji papierowej.
  2. Udział w charakterze wykonawcy w koncercie na terenie aMuz powinien zostać poświadczony podpisem dowolnego Pedagoga obecnego na koncercie, jeśli natomiast koncert odbył się poza aMuz należy załączyć plikiem z programem/plakatem (PDF lub JPG).
  3. Wysłuchanie koncertów/wykładów stacjonarnych aMuz może zostać poświadczone podpisem dowolnego Pedagoga, który był obecny na danym koncercie/wykładzie. Udział w wykładzie online należy potwierdzić zaświadczeniem uzyskanym od Organizatora wykładu.
  4. Dodatkowo, każdy wysłuchany koncert lub wykład należy udokumentować krótką recenzją (4-6 zdań). Recenzje powinny być umieszczone w treści maila, do którego załączony zostanie skan karty praktyk. Recenzje powinny zawierać osobistą, szczegółową i uzasadnioną opinię na temat konkretnych wykonań (interpretacji), nie zaś samych dzieł czy wydarzenia. W przypadku występu większej ilości wykonawców, szczegółowa recenzja może być skupiona na jednym z wykonań
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
27.000.5wykład/ćwiczeniazaliczenie bez oceny2/5742/15689
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym:

- w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)

 

Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako:

- wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz

- wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz

- udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym

 

UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.

 

metody dydaktyczne

Realizacja przedmiotu obejmuje:

  1. dwa występy na żywo, podczas koncertów organizowanych w budynkach aMuz lub przez Uczelnię, w tym co najmniej jeden z dowolnym utworem przygotowywanym w ramach instrumentu głównego;
  2. wysłuchanie trzech koncertów organizowanych w Uczelni lub przez nią;
  3. wysłuchanie dwóch wykładów w ramach wydarzeń organizowanych przez aMuz, w tym co najmniej jednego dotyczącego swojej specjalności. Oba wykłady mogą zostać wysłuchane w ramach tej samej konferencji/sesji naukowej, mogą być też wydarzeniami organizowanymi niezależnie przez aMuz.

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

WARUNEK ZALICZENIA:

 

  1. W terminie wyznaczonym przez Dziekana na początku każdego semestru, należy przesłać na adres mailowy do właściwego Prodziekana wypełnioną i zeskanowaną kartę praktyk (według załączonego wzoru). Prosimy nie składać kart w wersji papierowej.
  2. Udział w charakterze wykonawcy w koncercie na terenie aMuz powinien zostać poświadczony podpisem dowolnego Pedagoga obecnego na koncercie, jeśli natomiast koncert odbył się poza aMuz należy załączyć plikiem z programem/plakatem (PDF lub JPG).
  3. Wysłuchanie koncertów/wykładów stacjonarnych aMuz może zostać poświadczone podpisem dowolnego Pedagoga, który był obecny na danym koncercie/wykładzie. Udział w wykładzie online należy potwierdzić zaświadczeniem uzyskanym od Organizatora wykładu.
  4. Dodatkowo, każdy wysłuchany koncert lub wykład należy udokumentować krótką recenzją (4-6 zdań). Recenzje powinny być umieszczone w treści maila, do którego załączony zostanie skan karty praktyk. Recenzje powinny zawierać osobistą, szczegółową i uzasadnioną opinię na temat konkretnych wykonań (interpretacji), nie zaś samych dzieł czy wydarzenia. W przypadku występu większej ilości wykonawców, szczegółowa recenzja może być skupiona na jednym z wykonań.
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
37.000.5wykład/ćwiczeniazaliczenie bez oceny2/5742/15690
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym:

- w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)

 

Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako:

- wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz

- wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz

- udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym

 

UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.

 

metody dydaktyczne

Organizacja koncertów, w ramach poszczególnych katedr. Koncerty musza mieć zróżnicowaną transparentność, aby ułatwić proces ośmielenia do występów osób o zaniżonej samoocenie, zwłaszcza dotyczącej własnej gry.

Organizacja wykładów i konferencji w ramach wydziałów a także międzywydziałowych.

Wyznaczanie wydarzeń, w których uczestnictwo jest obowiązkowe dla studentów poszczególnych specjalności.

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

WARUNEK ZALICZENIA:

 

  1. W terminie wyznaczonym przez Dziekana na początku każdego semestru, należy przesłać na adres mailowy do właściwego Prodziekana wypełnioną i zeskanowaną kartę praktyk (według załączonego wzoru). Prosimy nie składać kart w wersji papierowej.
  2. Udział w charakterze wykonawcy w koncercie na terenie aMuz powinien zostać poświadczony podpisem dowolnego Pedagoga obecnego na koncercie, jeśli natomiast koncert odbył się poza aMuz należy załączyć plikiem z programem/plakatem (PDF lub JPG).
  3. Wysłuchanie koncertów/wykładów stacjonarnych aMuz może zostać poświadczone podpisem dowolnego Pedagoga, który był obecny na danym koncercie/wykładzie. Udział w wykładzie online należy potwierdzić zaświadczeniem uzyskanym od Organizatora wykładu.
  4. Dodatkowo, każdy wysłuchany koncert lub wykład należy udokumentować krótką recenzją (4-6 zdań). Recenzje powinny być umieszczone w treści maila, do którego załączony zostanie skan karty praktyk. Recenzje powinny zawierać osobistą, szczegółową i uzasadnioną opinię na temat konkretnych wykonań (interpretacji), nie zaś samych dzieł czy wydarzenia. W przypadku występu większej ilości wykonawców, szczegółowa recenzja może być skupiona na jednym z wykonań
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
47.000.5wykład/ćwiczeniazaliczenie bez oceny2/5742/15691
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Studenci II i III roku LIC realizują Praktykę estradową poprzez udział w 7 wydarzeniach, w tym:

- w min. 2 koncertach w charakterze wykonawcy podczas publicznych koncertów - przynajmniej jeden z tych występów musi być prezentacją utworu z repertuaru solowego (drugi występ może być w zespole kameralnym)

 

Pozostałych 5 wydarzeń może być zrealizowanych jako:

- wysłuchanie min. 1 wykładu (na żywo lub online) organizowanego przez dowolny wydział aMuz

- wysłuchanie min. 1 koncertu organizowanego przez aMuz lub w aMuz

- udział w koncercie/koncertach w charakterze wykonawcy z repertuarem solowym lub w zespole kameralnym

 

UWAGA: udział w koncercie w charakterze członka symfonicznej lub kameralnej orkiestry akademickiej, Orkiestry Kameralnej „Pro Musica Nova”, Big-Bandu, Chóru, Akademickiego Zespołu Instrumentów Dętych Blaszanych lub udział w koncercie w ramach Projektu artystycznego, stanowiące jeden z warunków zaliczenia tych przedmiotów (oraz skutkujące przyznaniem punktów ECTS) nie mogą być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej. Udział czynny lub bierny w kursach, warsztatach i lekcjach mistrzowskich nie może być podstawą zaliczenia Praktyki estradowej.

 

metody dydaktyczne

Realizacja przedmiotu obejmuje:

  1. dwa występy na żywo, podczas koncertów organizowanych w budynkach aMuz lub przez Uczelnię, w tym co najmniej jeden z dowolnym utworem przygotowywanym w ramach instrumentu głównego;
  2. wysłuchanie trzech koncertów organizowanych w Uczelni lub przez nią;
  3. wysłuchanie dwóch wykładów w ramach wydarzeń organizowanych przez aMuz, w tym co najmniej jednego dotyczącego swojej specjalności. Oba wykłady mogą zostać wysłuchane w ramach tej samej konferencji/sesji naukowej, mogą być też wydarzeniami organizowanymi niezależnie przez aMuz.

 

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

WARUNEK ZALICZENIA:

 

  1. W terminie wyznaczonym przez Dziekana na początku każdego semestru, należy przesłać na adres mailowy do właściwego Prodziekana wypełnioną i zeskanowaną kartę praktyk (według załączonego wzoru). Prosimy nie składać kart w wersji papierowej.
  2. Udział w charakterze wykonawcy w koncercie na terenie aMuz powinien zostać poświadczony podpisem dowolnego Pedagoga obecnego na koncercie, jeśli natomiast koncert odbył się poza aMuz należy załączyć plikiem z programem/plakatem (PDF lub JPG).
  3. Wysłuchanie koncertów/wykładów stacjonarnych aMuz może zostać poświadczone podpisem dowolnego Pedagoga, który był obecny na danym koncercie/wykładzie. Udział w wykładzie online należy potwierdzić zaświadczeniem uzyskanym od Organizatora wykładu.
  4. Dodatkowo, każdy wysłuchany koncert lub wykład należy udokumentować krótką recenzją (4-6 zdań). Recenzje powinny być umieszczone w treści maila, do którego załączony zostanie skan karty praktyk. Recenzje powinny zawierać osobistą, szczegółową i uzasadnioną opinię na temat konkretnych wykonań (interpretacji), nie zaś samych dzieł czy wydarzenia. W przypadku występu większej ilości wykonawców, szczegółowa recenzja może być skupiona na jednym z wykonań.
wykonanie: www.ansta.pl