Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Zespół kameralny

symboljezyk
2/5735
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne, grupowe, w składzie określonym przez Kierownika Katedry Kameralistyki
wymagania wstępne i dodatkowe

Przyjęcie na studia I stopnia w Akademii Muzycznej w Gdańsku.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

------

bibliografia podstawowa

Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok.

bibliografia uzupełniająca

Materiały dodatkowe dotyczące przygotowywanych podczas zajęć dzieł oraz ich twórców.

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.004.0wykładegzamindr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Emilia Majewska, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Marta Różańska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5735/15647
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych.

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.004.0wykładegzamindr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5735/15648
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych.

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.004.0wykładegzamindr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5735/15649
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru, Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych.

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.004.0wykładegzamindr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5735/15650
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru, Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia przedmiotu w terminie do zakończenia zajęć dydaktycznych.

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

 

wykonanie: www.ansta.pl