Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka instrumentu głównego

symboljezyk
2/5452polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Zapoznanie z metodologią pracy nad uczniem w zależności od stopnia zaawansowania.

Przegląd sposobów nauczania gry na organach w oparciu o najnowsze zdobycze pedagogiczne

i metodyczne.

Każdy student uczestniczy w wykładach teoretycznych oraz odbywa praktyki pedagogiczne w szkole muzycznej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętność gry na organach, zainteresowania pedagogiczne.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej z zakresu metodyki nauczania oraz pogłębianie wiedzy z zakresu literatury organowej, organoznawstwa.

bibliografia podstawowa
  • wybrane referaty z Sesji organowych - "Organy i muzyka organowa" AM Gdańsk, Prace Specjalne
  • Laukvik, Jon: Orgelschule zur historischen Aufführungspraxis t. I-II, Stuttgart 1996, 2000
bibliografia uzupełniająca
  • Die Musik in Geschichte und Gegenwart, Kassel 1994-
  • The New Grove Dictionary of Music and Musicians, London, New York 2001
efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (organy) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.002.0wykładzaliczeniedr hab. Hanna Dys, 2/5452/14718
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy pedagogicznej w szkole podstawowej oraz średniej muzycznej w zakresie prowadzenia zajęć z organów oraz improwizacji.

Program obejmuje zapoznanie z różnymi metodami pracy z uczniem, w oparciu o różne szkoły organowe poprzez analizę i selekcję najodpowiedniejszych metod pracy.

metody dydaktyczne

Zajęcia prowadzone w formie wykładu dla grupy studentów, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Systematyczne uczestniczenie w zajęciach oraz zaliczenie kolokwium.

wykonanie: www.ansta.pl