symbol | jezyk |
---|---|
2/5447 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Realizacja podstawowego repertuaru organowego
Cele:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zdanie egzaminu wstępnego na Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej w Gdańsku. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w kursach, konkursach muzyki organowej, otwartość na różne interpretacje. Czynny i bierny udział w życiu muzycznym miasta poprzez uczestniczenie w koncertach, konkursach, przesłuchaniach, sesjach muzyki organowej. | |
bibliografia podstawowa | |
A także niżej wymienione lektury:
| |
bibliografia uzupełniająca | |
A także niżej wymienione lektury:
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 9.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5447/14702 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program I i II semestru obejmuje dzieła J.S. Bacha (Preludium/Toccata/Fantazja fuga) oraz Sonatę triową, a także utwory przedbachowskie i muzykę romantyczną. Program obejmuje dodatkowo samodzielne przygotowanie przez studenta wyznaczonego utworu. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Program studiów obejmuje VI semestrów. Na zakończenie każdego semestru student przystępuje do egzaminu, a w VI semestrze po złożeniu pracy licencjackiej do egzaminu licencjackiego Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo Program dobierany jest dla każdego studenta indywidualnie w zależności od uzdolnień, zainteresowań i technicznych możliwości studenta (uwzględniając program studiów). Student ma możliwość uczestniczenia jako wolny słuchacz w zajęciach swoich kolegów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, systematyczna praca. Uzyskanie zaliczenia pozwala na przystąpienie do egzaminu praktycznego. Prezentacja programu egzaminu semestralnego powinna trwać 30 min. (dotyczy semestrów I-V). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 9.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5447/14707 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program I i II semestru obejmuje dzieła J.S.Bacha
(Preludium/Toccata/Fantazja fuga) oraz Sonatę triową, a także utwory
przedbachowskie i muzykę romantyczną. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Program studiów obejmuje VI semestrów. Na zakończenie każdego semestru student przystępuje do egzaminu, a w VI semestrze po złożeniu pracy licencjackiej do egzaminu licencjackiego.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo.
Program dobierany jest dla każdego studenta indywidualnie w zależności od uzdolnień, zainteresowań i technicznych możliwości studenta (uwzględniając program studiów) Student ma możliwość uczestniczenia jako wolny słuchacz w zajęciach swoich kolegów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach, systematyczna praca. Uzyskanie zaliczenia pozwala na przystąpienie do egzaminu praktycznego. Prezentacja programu egzaminu semestralnego powinna trwać 30 min. (dotyczy semestrów I-V). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 9.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5447/14710 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program III i IV semestru obejmuje dzieła J.S.Bacha
(Preludium/Toccata/Fantazja fuga) oraz chorały (np. lipskie,
schueblerowskie, z Klavieruebung cz. III), a także muzykę dawną
(tabulatury, muzyka północnoniemiecka, południowoniemiecka), muzykę
romantyczną oraz współczesną.
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z bogactwem stylów muzycznych, tradycji wykonawczych, pobudzenie wyobraźni, praca nad udoskonaleniem warsztatu, rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy nad dziełem. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Program studiów obejmuje VI semestrów. Na zakończenie każdego semestru student przystępuje do egzaminu, a w VI semestrze po złożeniu pracy licencjackiej do egzaminu licencjackiego
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo
Program dobierany jest dla każdego studenta indywidualnie w zależności od uzdolnień, zainteresowań i technicznych możliwości studenta (uwzględniając program studiów) Student ma możliwość uczestniczenia jako wolny słuchacz w zajęciach swoich kolegów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest
obecność na zajęciach, systematyczna praca. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 9.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5447/14715 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program III i IV semestru obejmuje dzieła J.S.Bacha
(Preludium/Toccata/Fantazja i fuga) oraz chorały (np. lipskie,
schueblerowskie, z Klavieruebung cz. III), a także muzykę dawną
(tabularuty, muzyka północnoniemiecka, południowoniemiecka). muzykę
romantyczną oraz współczesną.
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z bogactwem stylów muzycznych, tradycji wykonawczych, pobudzenie wyobraźni, praca nad udoskonaleniem warsztatu, rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy nad dziełem. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Program studiów obejmuje VI semestrów. Na zakończenie każdego semestru student przystępuje do egzaminu, a w VI semestrze po złożeniu pracy licencjackiej do egzaminu licencjackiego Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo Program dobierany jest dla każdego studenta indywidualnie w zależności od uzdolnień, zainteresowań i technicznych możliwości studenta (uwzględniając program studiów) Student ma możliwość uczestniczenia jako wolny słuchacz w zajęciach swoich kolegów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest
obecność na zajęciach, systematyczna praca. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 9.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Hanna Dys, prof. dr hab. Roman Perucki, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5447/14720 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Realizacja programu V i VI semestru to przygotowanie recitalu na
który składają się: jedno z dużych dzieł J.S.Bacha
(Preludium/Toccata/Fantazja fuga) oraz jeden chorał (np. lipskii lub z
Klavieruebung cz. III), a także duże dzieło romantyczne
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z bogactwem stylów muzycznych, tradycji wykonawczych, pobudzenie wyobraźni, praca nad udoskonaleniem warsztatu, rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy nad dziełem. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Program studiów obejmuje VI semestrów. Na zakończenie każdego semestru student przystępuje do egzaminu, a w VI semestrze po złożeniu pracy licencjackiej do egzaminu licencjackiego
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo
Program dobierany jest dla każdego studenta indywidualnie w zależności od uzdolnień, zainteresowań i technicznych możliwości studenta (uwzględniając program studiów) Student ma możliwość uczestniczenia jako wolny słuchacz w zajęciach swoich kolegów | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest
obecność na zajęciach, systematyczna praca. |