symbol | jezyk |
---|---|
2/5441 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest przybliżenie instrumentalistom i wokalistom problematyki wykonawczej muzyki XX i XXI wieku oraz najważniejszych stylów i kierunków w muzyce współczesnej poprzez próby praktycznej realizacji współczesnych partytur w czasie zajęć . Istotnym elementem przedmiotu jest umiejętność samodzielnej pracy zespołowej podczas prób realizowanych w ramach przygotowania do zajęć na podstawie informacji przekazanych przez pedagoga prowadzącego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Od uczestników kursu wymaga się przyswojenia zadanego programu, wszelkich informacji przekazanych na zajęciach oraz doprowadzenie repertuaru do stanu umożliwiającego publiczne wykonanie. Na ocenę końcową wpływa również frekwencja i aktywność studenta na zajęciach. Stan przygotowania weryfikowany jest podczas publicznej prezentacji programu przygotowanego podczas zajęć. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Propedeutyka muzyki współczesnej, Partytura współczesna.
| |
bibliografia podstawowa | |
Zieliński
T. – Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku, COK, Warszawa 1981 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Schaeffer
B. – Mały informator muzyki XX wieku, PWM, Kraków 1987 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Piotr Nowicki, dr Izabela Paszkiewicz, dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, | 2/5441/14680 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Efektem kształcenia winna być ogólna orientacja w technikach wykonawczych i kompozytorskich XX i XXI wieku, zaznajomienie z najważniejszymi problemami współczesnej notacji muzycznej a w konsekwencji akceptacja nowej estetyki, nowych technicznych środków wykonawczych, niekonwencjonalnego wydobywania dźwięku i innych elementów niezbędnych przy wykonywaniu muzyki współczesnej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne (wszystkie specjalności); ćwiczenia praktyczne na bazie zadanego repertuaru. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach. Na ocenę końcową decydujący wpływ ma udział w koncercie podczas którego student publicznie prezentuje efekty swojej pracy. |