symbol | jezyk |
---|---|
2/5439 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Zapoznanie studentów z genezą i przemianami kierunków i stylów muzycznych, form i gatunków muzycznych oraz twórczością wybranych kompozytorów w kontekście zjawisk kulturowych w oparciu o reprezentatywne dzieła muzyczne. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Podstawowa wiedza z zakresu historii i literatury muzycznej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku. Od Monteverdiego do Bacha. Warszawa 1970; Einstein A., Muzyka w epoce romantyzmu. Kraków 1996. Gołąb M., Muzyczna moderna w XX wieku. Między kontynuacją, nowością a zmianą fonosystemu. Wrocław 2011.; Rosen Ch., Styl klasyczny: Haydn, Mozart, Beethoven. Warszawa-Kraków 2014. Szlagowska D., Muzyka baroku. Gdańsk 1998. Wozaczyńska M., Muzyka renesansu. Gdańsk 1996. Wozaczyńska M., Muzyka średniowiecza. Gdańsk 1998. Zieliński T., Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku. Warszawa 1981. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Bukofzer M., Muzyka w epoce baroku.Od Monteverdiego do Bacha. Warszawa 1970. Chomiński J., Wilkowska-Chomińska K., Formy muzyczne, t. 1-5. Kraków 1974-1987. Encyklopedia muzyczna PWM, część biograficzna, red. E. Dziębowska, t. 1-12. Kraków 1979-2012. (wybrane hasła) Fubini E., Historia estetyki muzycznej. Kraków 1997. Harnoncourt N., Muzyka mową dźwięków. Warszawa 1982. Jarociński J., Ideologie romantyczne. Kraków 1979. Kamiński P., Tysiąc i jedna opera, t. 1-2. Kraków 2008. Monografie wybranych kompozytorów. Orawski P., Lekcje muzyki, t. 1 Średniowiecze i renesans, t. 2 Rozkwit baroku, t. 3 Barok. Sacrum i profanum. Warszawa 2010, 2011; Piotrowska M., Neoklasycyzm w muzyce XX wieku. Warszawa 1982. Piotrowska M., Paradygmat europejskiej muzyki klasycznej, w: Dziedzictwo europejskie a polska kultura muzyczna w dobie przemian. Red. A. Czekanowska. Kraków 1995, s. 75-114. Sachs C. Historia instrumentów muzycznych. Warszawa 1975. Skowron Z., Nowa muzyka amerykańska. Kraków 1995. Skowron Z., Teoria i estetyka awangardy muzycznej drugiej połowy XX wieku. Warszawa 1989. Strzelecki P., „Nowy romantyzm” w twórczości kompozytorów polskich po roku 1975. Kraków 2006. Średniowiecze i renesans. Wybór tekstów i informacji, oprac. A. Oberc. Kraków 1992. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | 2/5439/14677 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pozytywne zaliczenie sprawdzianu teoretycznego i słuchowego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | 2/5439/14686 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pozytywne zaliczenie sprawdzianu teoretycznego i słuchowego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | 2/5439/14691 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pozytywne zaliczenie sprawdzianu teoretycznego i słuchowego |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 2.0 | wykład | kolokwium | 2/5439/14694 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Pozytywne zaliczenie sprawdzianu teoretycznego i słuchowego |