Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/5438
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia licencjackie

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok.

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (organy) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładegzamindr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, dr Mirosław Pachowicz, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, 2/5438/14676
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, dr Mirosław Pachowicz, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, mgr Marek Stefaniak, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, 2/5438/14685
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, dr Mirosław Pachowicz, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, 2/5438/14690
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, dr Mirosław Pachowicz, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, 2/5438/14693
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

wykonanie: www.ansta.pl