symbol | jezyk |
---|---|
2/5376 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
przedmiot dla już istniejących zespołów, laureatów konkursów | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 4.0 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5376/14512 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 4.0 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, | 2/5376/14514 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).
|