symbol | jezyk |
---|---|
2/5361 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Przygotowanie studentów do realizacji pisemnej pracy dyplomowej, która jest częścią końcowego egzaminu magisterskiego.W ramach zajęć studenci mają możliwość konsultacji z promotorem pracy magisterskiej i otrzymania odpowiedzi oraz wskazówek dotyczących:problematyki/tematyki prac magisterskich; metodologii pracy naukowej (problemy naukowe, metody naukowe, badania naukowe); etapów tworzenia pracy; poszukiwania i poprawnego wykorzystania literatury (materiały źródłowe i opracowania) konstrukcji pracy (rozdziały, podrozdziały, odsyłacze i przypisy, bibliografia, aneksy). Charakter przedmiotu z jednej strony dotyka formalnej strony pracy a z drugiej – jej walorów merytorycznych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Wykazanie się znajomością podstaw warsztatu pracy badawczej muzyka instrumentalisty z dyplomem licencjackim. Aktywne odniesienie się do problematyki przedmiotu, co skutkuje obecnością na zajęciach. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Bibliografia podstawowa dotyczy tematyki będącej przedmiotem badań magistranta, a więc ustalana jest indywidualnie dla każdego studenta. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Bibliografia uzupełniająca dotyczy problematyki związanej z metodologią pracy magisterskiej -Antczak Mariola, Nowacka Anna, Przypisy, powołania, bibliografia załącznikowa. Jak tworzyć i stosować, wyd. drugie poprawione, Warszawa, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2009, ISBN 978-83-61464-13-6 [+ CD]. -Gambarelli Gianfranco, Łucki Zbigniew, Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, wyd. pierwsze, Kraków, Wydawnictwo Universitas, 1995, ISBN 83-7052-291-2. -Lindsay David, Dobre rady dla piszących teksty naukowe, przełożył Karol Pesz, Wrocław, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, 1995, ISBN 83-7085-145-2. -Maćkiewicz Jolanta, Jak pisać teksty naukowe?, wyd. pierwsze, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995, ISBN 83-7017-590-2. -Pieter Józef, Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław, Wydawnictwo Ossolineum, 1967, Rozdziały: Problemy naukowe, s.46-97, Metody naukowe, s. 97-158, Badania naukowe, s. 159-223. -Oliver Paul, Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, przekład i posłowie Jadwiga -Piątkowska, Kraków, Wydawnictwo Literackie, 1999, ISBN 83-08-02889-6. -Szkutnik Zdzisław, Metodyka pisania pracy dyplomowej. Skrypt dla studentów, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie, 2005, ISBN 83-7177-371-4. -Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, wyd. piąte, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005, ISBN 83-7308-549-1. -Wojcik Krystyna, Piszę pracę magisterską. Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa, Szkoła Główna Handlowa, 1995, ISBN 83-86689-13-7. -Woźniak Krzysztof, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998, ISBN 83-01-12506-3. -Polska Norma, PN – ISO 690: Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma, struktura, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa. 2002. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 7.50 | 5.0 | seminarium | zaliczenie bez oceny | prof. dr hab. Bogdan Czapiewski, dr Maciej Gański, dr Kordian Góra, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, dr hab. Paweł Rydel, prof. AM, dr hab. Piotr Słopecki, prof. dr hab. Włodzimierz Wiesztordt, dr Sławomir Wilk, prof. dr hab. Waldemar Wojtal, | 2/5361/14467 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez magistranta. Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunki zaliczenia ustala każdy promotor indywidualnie, zwykle na podstawie oceny stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 7.50 | 5.0 | seminarium | zaliczenie bez oceny | prof. dr hab. Bogdan Czapiewski, dr Maciej Gański, dr Kordian Góra, prof. dr hab. Bogdan Kułakowski, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, dr hab. Paweł Rydel, prof. AM, dr hab. Piotr Słopecki, prof. dr hab. Włodzimierz Wiesztordt, dr Sławomir Wilk, prof. dr hab. Waldemar Wojtal, | 2/5361/14471 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe uzależnione od tematyki pracy obranej przez magistranta. Efektem kształcenia jest postęp w pisaniu pracy. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, instruktaż, analiza błędów, prezentacja wzorów prac naukowych. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie bez stopnia. Warunkiem zaliczenia jest powstanie ostatecznej, zaakceptowanej przez promotora pracy dyplomowej. |