Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/5355polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Dyplom licencjata w specjalności – instrumentalistyka, pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia magisterskie.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-----

bibliografia podstawowa

Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok.

bibliografia uzupełniająca

-----

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie fortepian (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.004.0wykładegzamindr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5355/14452
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.004.0wykładegzamindr Adam Bruderek, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr hab. Hanna Dys, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr Dominika Glapiak, mgr Robert Horna, dr Rafał Jędrzejewski, dr Jędrzej Kacprzyk, dr Jędrzej Kacprzyk, dr hab. Krzysztof Komendarek-Tymendorf, Krzysztof Komendarek-Tymendorf, dr Kamil Kruczkowski, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, mgr Piotr Lis, mgr Jarosław Meisner, dr hab. Katarzyna Myćka, dr Magdalena Ochlik-Jankowska, dr Mirosław Pachowicz, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, dr Ewa Sarwińska-Kowalczyk, dr Anna Sikorzak-Olek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, mgr Adam Stachowiak, mgr Piotr Staniszewski, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Tomasz Wesołowski, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, dr Maciej Zakrzewski, 2/5355/14460
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

wykonanie: www.ansta.pl