symbol | jezyk |
---|---|
2/5339 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Orientacja w głównych nurtach i kierunkach współczesnej pedagogiki,poznanie zakresu dyskusji i debat nurtujących system edukacji,kształcenie umiejętności samodzielnego i krytycznego rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
1.Pedagogika, podręcznik akademicki, red .Z. Kwieciński, B. Śliwerski, T.I i II, PWN 2003. 2.Wprowadzenie do Pedagogiki, red .T. Jaworska, R. Leppert, Impuls 2002. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Jolanta Dyrda, mgr Eliza Ludkiewicz, dr hab. Andrzej Michalski, prof. AM, | 2/5339/14427 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1.Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne, -Pedagogika pozytywistyczna i jej odmiany -Nowe Wychowanie,geneza kierunku,implikacje w pedagogice waldorfskiej, pedagogice M. Montessori, C.Freineta, Janusza Korczaka. -Pedagogika pragmatyzmu J.Deweya, 2.Współczesna pedagogika krytyczna i jej podstawowe założenia, 3.Postmodernizm jako myśl społeczna,odniesienia edukacyjne, 4.Pedagogika emancypacyjna i wybrani przedstawiciele tego nurtu:P. Freire, N. Chomski, I Illich, 5.Wybrane zagadnienia konstruowania programów kształcenia, 6.Socjalizacja jako proces społecznego uczestniczenia w edukacji, 7.Wprowadzenie do zagadnień pracy nauczyciela, 8.Style uczenia i style komunikowania się nauczyciela z uczniami. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Semestr kończy kolokwium zaliczające realizowane treści. |