Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Podstawy dydaktyki

symboljezyk
2/5337
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

- Poznanie najnowszych nurtów refleksji pedagogicznej,

- Zachęcanie do refleksji krytyczno-hermeneutycznej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

-

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa

B. Niemierko, Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007

bibliografia uzupełniająca

W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (fortepian) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.002.0wykładzaliczeniedr Adriana Barska, dr hab. Andrzej Michalski, prof. AM, 2/5337/14425
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

- uczenie się, kształcenie, wychowanie, nauczanie-różnorodność pojęć;

- uczniowie i nauczyciele;

- przebieg czynności uczenia się;

- autentyzm uczenia się;

- autorskie programy kształcenia;

- trzy etapy planowania dydaktycznego;

- kształcenie indywidualne;

- kształcenie grupowe;

- sprawdzanie osiągnięć uczniów;

- nauczyciel ocenia osiągnięcia uczniów;

- uczeń ocenia swoje osiągnięcia;

- podnoszenie jakości szkoły

metody dydaktyczne

Wykład

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Test pisemny

- Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej

- Umiejętność wskazywania na sprzeczności w teorii i praktyce pedagogicznej,

- Umiejętność dokonywania porównań między zróżnicowanymi koncepcjami pedagogicznymi

wykonanie: www.ansta.pl