Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/5309
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

opanowanie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, umiejętność zespołowego opracowania muzycznego tekstu na poziomie pozwalającym na prezentację w ramach występu publicznego

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

matura, pozytywny wynik egz. wstępnego wg wymagań określonych w informatorze dla kandydatów

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-----

bibliografia podstawowa

literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok

bibliografia uzupełniająca

-----

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (fortepian) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0ćwiczeniaegzamindr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Mirosława Sumlińska, 2/5309/14373
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, 2/5309/14384
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
530.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, as. mgr Dorota Dąbrowska, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, st. wykł. Ewa Raatz, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, 2/5309/14390
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, dr hab. Bogna Czerwińska-Szymula, dr Monika Dżuła-Radkiewicz, dr hab. Błażej Goliński, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, prof. dr hab. Jadwiga Lewczuk, mgr Emilia Majewska, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, dr hab. Elżbieta Pasierowska, prof. AM, prof. zw. Jan Paterek, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, prof. dr hab. Józef Raatz, prof. dr hab. Elżbieta Rosińska, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. dr hab. Małgorzata Skotnicka, dr Marian Stefanowicz, dr Mirosława Sumlińska, mgr Bożena Szull-Talar, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Paweł Zagańczyk, 2/5309/14420
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ nabycie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ nabycie umiejętności słyszenia równocześnie siebie i partnerów

c/ umiejętność kształtowania jednakowej artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ wykorzystanie umiejętności analizy dzieła muzycznego do realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ wdrożenie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający zasadę stopniowania trudności, umiejętności członków zespołu i cechy ich osobowości. Udział w występach publicznych.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
630.003.0ćwiczeniaegzamindr Mirosław Adrjanczyk, st. wykł. Janusz Dobrowolski, dr Rafał Jędrzejewski, mgr Tadeusz Kassak, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, dr hab. Robert Kwiatkowski, dr Maciej Lange, dr Mirosław Pachowicz, prof. dr hab. Anna Prabucka-Firlej, dr Paula Preuss, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, dr hab. Grzegorz Wieczorek, prof. AM, dr hab. Andrzej Wojciechowski, prof. AM, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, 2/5309/14411
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

wykonanie: www.ansta.pl