symbol | jezyk |
---|---|
2/5291 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
przedmiot dla już istniejących zespołów, laureatów konkursów | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- brak danych - | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok. | |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosława Sumlińska, | 2/5291/14335 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | egzamin | 2/5291/14337 | ||||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut). |