symbol | jezyk |
---|---|
2/5285 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Założeniem przedmiotu jest przybliżenie instrumentalistom głównych stylów i kierunków muzyki współczesnej, zarówno poprzez osłuchanie w nowej muzyce, jak i poprzez próby praktycznej realizacji współczesnych partytur w czasie zajęć. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Od uczestników kursu wymaga się przyswojenia informacji przekazanych na wykładach. Na ocenę końcową wpływa również frekwencja i aktywność studenta na zajęciach. Stan wiedzy weryfikowany jest podczas testu zaliczeniowego i egzaminu końcowego. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej, Liryka XX i XXI wieku, Partytura współczesna | |
bibliografia podstawowa | |
Zieliński
T. – Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku, COK, Warszawa
1981 | |
bibliografia uzupełniająca | |
Schaeffer
B. – Mały informator muzyki XX wieku, PWM, Kraków 1987 | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Piotr Nowicki, | 2/5285/14320 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Efektem kształcenia winna być ogólna orientacja w technikach kompozytorskich XX i XXI wieku, zaznajomienie z najważniejszymi problemami współczesnej notacji muzycznej, a w konsekwencji akceptacja nowej estetyki, nowych technicznych środków wykonawczych, niekonwencjonalnego wydobywania dźwięku i innych elementów niezbędnych przy wykonywaniu muzyki współczesnej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia zbiorowe (wszystkie specjalności); wykłady oraz przygotowane przez studentów prezentacje (przy wykorzystaniu technik multimedialnych). | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Przedmiot propedeutyka Muzyki Współczesnej zaliczany i oceniany jest na podstawie obecności na zajęciach (nie mniej niż 80%). Stuprocentowa obecność jest równoznaczna z oceną bardzo dobrą. Ocenę można podwyższyć, jak również zaliczyć większą niż 20% absencję przygotowaniem dodatkowej prezentacji, referatu lub wykonaniem w czasie zajęć utworu współczesnego. |