symbol | jezyk |
---|---|
2/5267 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym celem nauczania studentów gry na wiolonczeli jest pełne przygotowanie absolwentów do pracy zawodowej w charakterze solisty, kameralisty, muzyka orkiestrowego czy też nauczyciela przedmiotu. Bardzo ważne jest, aby procesowi temu towarzyszyła praca nad rozwojem artystycznej osobowości wykonawcy.
Zakres treści nauczania obejmuje cztery główne obszary:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zdany egzamin wstępny i pomyślnie ocenione kolejne etapy kształcenia. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Udział w koncertach, mistrzowskich kursach muzycznych organizowanych przez rodzimą uczelnię oraz poza nią. Zajęcia praktyczne z Techniki Alexandra. | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Błażej Goliński, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. zw. dr hab. Krzysztof Sperski, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Marcin Zdunik, | 2/5267/14250 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Wymagania programowe: w trakcie jednego roku nauczania (dwóch semestrów) każdy student powinien opanować: cztery etiudy lub kaprysy, utwór na wiolonczelę solo, formę sonatową, koncert solowy, utwór dowolny o charakterze technicznym i utwór dowolny o charakterze kantylenowym.
Wymagania wobec studentów zależą od ich indywidualnych możliwości ruchowo-manualnych i intelektualnych a także od poziomu zaawansowania w grze na instrumencie.
Główne założenia pracy dydaktycznej to:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
listopad - egzamin techniczny: dwie etiudy bądź kaprysy; styczeń/luty - egzamin semestralny: zróżnicowany technicznie program trwający około 30-40 min. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Błażej Goliński, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. zw. dr hab. Krzysztof Sperski, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Marcin Zdunik, | 2/5267/14272 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Wymagania programowe: w trakcie jednego roku nauczania (dwóch semestrów) każdy student powinien opanować: cztery etiudy lub kaprysy, utwór na wiolonczelę solo, formę sonatową, koncert solowy, utwór dowolny o charakterze technicznym i utwór dowolny o charakterze kantylenowym.
Wymagania wobec studentów zależą od ich indywidualnych możliwości ruchowo-manualnych i intelektualnych a także od poziomu zaawansowania w grze na instrumencie.
Główne założenia pracy dydaktycznej to:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
kwiecień - egzamin techniczny: dwie etiudy bądź kaprysy; czerwiec - egzamin semestralny: zróżnicowany technicznie program trwający około 30-40 min. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 11.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Błażej Goliński, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. zw. dr hab. Krzysztof Sperski, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Marcin Zdunik, | 2/5267/14296 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Wymagania programowe: w trakcie jednego roku nauczania (dwóch semestrów) każdy student powinien opanować: cztery etiudy lub kaprysy, utwór na wiolonczelę solo, formę sonatową, koncert solowy, utwór dowolny o charakterze technicznym i utwór dowolny o charakterze kantylenowym.
Wymagania wobec studentów zależą od ich indywidualnych możliwości ruchowo-manualnych i intelektualnych a także od poziomu zaawansowania w grze na instrumencie.
Główne założenia pracy dydaktycznej to:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
listopad - egzamin techniczny: dwie etiudy bądź kaprysy; styczeń/luty - egzamin semestralny: zróżnicowany technicznie program trwający około 30-40 min. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr hab. Błażej Goliński, prof. dr hab. Tadeusz Samerek, prof. zw. dr hab. Krzysztof Sperski, dr hab. Jerzy Wujtewicz, prof. AM, dr hab. Marcin Zdunik, | 2/5267/14317 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Treści programowe:
Wymagania programowe: w trakcie jednego roku nauczania (dwóch semestrów) każdy student powinien opanować: cztery etiudy lub kaprysy, utwór na wiolonczelę solo, formę sonatową, koncert solowy, utwór dowolny o charakterze technicznym i utwór dowolny o charakterze kantylenowym.
Wymagania wobec studentów zależą od ich indywidualnych możliwości ruchowo-manualnych i intelektualnych a także od poziomu zaawansowania w grze na instrumencie.
Główne założenia pracy dydaktycznej to:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Indywidualne zajęcia praktyczne opierające się na:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
II recital dyplomowy (zróżnicowany program trwający ok. 60 min.) oraz obrona pracy magisterskiej. |