symbol | jezyk |
---|---|
2/5264 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Nadrzędnym celem nauczania jest przygotowanie studenta do studiów magisterskich. Należy przy tym pamiętać by tak ukierunkować kształcenie, które umożliwi absolwentowi grę w orkiestrze i występy solowe. Studia te mają także przygotować do pracy pedagogicznej w szkołach muzycznych pierwszego stopnia. Zajęcia realizowane są w trybie indywidualnym przez sześć semestrów w liczbie 180 godzin. W każdym semestrze należ przygotować co najmniej trzy utwory z akompaniamentem oraz dziesięć etiud /utworów solowych/. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Warunkiem rozpoczęcia studiów licencjackich jest pozytywny wynik uzyskany podczas egzaminów wstępnych, podczas których kandydat powinien się wykazać opanowaniem gry na trąbce B w całej skali, z uwzględnieniem wszystkich rodzajów artykulacji, czytaniem a’vista oraz umiejętnością transpozycji. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
W trakcie nauki student winien zapoznać się z odmianami trąbek, grać w zespołach kameralnych, orkiestrze, brać udział w zajęciach teoretycznych a także uczestniczyć w seminariach związanych z kierunkiem studiów, historią muzyki i kierunkami w sztuce. Słuchanie „na żywo” koncertów symfonicznych i spektakli operowych. | |
bibliografia podstawowa | |
Literatura trąbkowa powinna zawierać: szkoły gry na trąbce, koncerty, sonaty, utwory solowe, etiudy. Należy wykorzystywać utwory oryginalne oraz transkrypcje z innych instrumentów. | |
bibliografia uzupełniająca | |
Zalecane są następujące pozycje: - A. Vizutti – „Trumpet Method” - R. Quinque – “Atmung Stütze Ansatz - H.L. Clarke – “Technical Studies” - T. Dokshizer – “System of studus for trumpeters” - J. Pawłowski – “Trąbka od A-Z” Należy też zapoznać się z bibliografią twórców utworów na trąbkę. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Kamil Kruczkowski, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, mgr Adam Stachowiak, | 2/5264/14247 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- gamy Dur i moll, chromatyczna, całotonowa, kwinty, pasaże zmniejszone i zwiększone, dominanta septymowa - pięć etiud, w tym jedna wykonana z pamięci - trzy utwory wyznaczone przez pedagoga, zróżnicowane pod względem stylistycznym, z towarzyszeniem fortepianu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne (nauczyciel-student). Dobór repertuaru uzależniony jest od indywidualnych predyspozycji studenta. Prezentacja poszczególnych pozycji przez pedagoga, wykorzystywanie nagrań klasyków gry na trąbce. Pod koniec każdego semestru koncerty | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem, który należy zaliczyć na minimum 11 punktów (skala 1-25). Warunkiem przystąpienia do ww. egzaminu jest zaliczenie egzaminu technicznego na który składają się gamy i etiudy.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Kamil Kruczkowski, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, mgr Adam Stachowiak, | 2/5264/14269 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- gamy Dur i moll, chromatyczna, całotonowa, tercje, pasaże zmniejszone i zwiększone, dominanta septymowa - pięć etiud, w tym jedna wykonana z pamięci - trzy utwory wyznaczone przez pedagoga, zróżnicowane pod względem stylistycznym, z towarzyszeniem fortepianu | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne (nauczyciel-student). Dobór repertuaru uzależniony jest od indywidualnych predyspozycji studenta. Prezentacja poszczególnych pozycji przez pedagoga, wykorzystywanie nagrań klasyków gry na trąbce. Pod koniec każdego semestru koncerty | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem, który należy zaliczyć na minimum 11 punktów (skala 1-25). Warunkiem przystąpienia do ww. egzaminu jest zaliczenie egzaminu technicznego na który składają się gamy i etiudy.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 11.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Kamil Kruczkowski, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, mgr Adam Stachowiak, | 2/5264/14293 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Program: - gamy Dur i moll, chromatyczna, całotonowa, kwarty, pasaże zmniejszone i zwiększone, dominanta septymowa - pięć etiud, w tym jedna wykonana z pamięci - trzy utwory wyznaczone przez pedagoga, zróżnicowane pod względem stylistycznym, z towarzyszeniem fortepianu. Jeden utwór na trąbce C lub D. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne (nauczyciel-student). Dobór repertuaru uzależniony jest od indywidualnych predyspozycji studenta. Prezentacja poszczególnych pozycji przez pedagoga, wykorzystywanie nagrań klasyków gry na trąbce. Pod koniec każdego semestru koncerty | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem, który należy zaliczyć na minimum 11 punktów (skala 1-25). Warunkiem przystąpienia do ww. egzaminu jest zaliczenie egzaminu technicznego na który składają się gamy i etiudy. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Kamil Kruczkowski, kw. II st. Szymon Pawłowski, prof. AM, mgr Adam Stachowiak, | 2/5264/14314 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- gamy Dur i moll, chromatyczna, całotonowa, kwarty, pasaże zmniejszone i zwiększone, dominanta septymowa - pięć etiud, w tym jedna wykonana z pamięci - trzy utwory wyznaczone przez pedagoga, zróżnicowane pod względem stylistycznym, z towarzyszeniem fortepianu. Jeden utwór na trąbce C lub D. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne (nauczyciel-student). Dobór repertuaru uzależniony jest od indywidualnych predyspozycji studenta. Prezentacja poszczególnych pozycji przez pedagoga, wykorzystywanie nagrań klasyków gry na trąbce. Pod koniec każdego semestru koncerty | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr kończy się egzaminem, który należy zaliczyć na minimum 11 punktów (skala 1-25). Warunkiem przystąpienia do ww. egzaminu jest zaliczenie egzaminu technicznego na który składają się gamy i etiudy. |