semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5263/14246 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM Dwa dowolne kaprysy lub etiudy
EGZAMIN Koncert /w całości/*
*Jeżeli w czasie studiów licencjackich w aMuz nie był prezentowany na egzaminie - obligatoryjnie jeden z wielkich koncertów romantycznych lub XX-wiecznych |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5263/14268 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM Dwa dowolne kaprysy lub etiudy
EGZAMIN Koncert /w całości/*
*Jeżeli w czasie studiów licencjackich w aMuz nie był prezentowany na egzaminie - obligatoryjnie jeden z wielkich koncertów romantycznych lub XX-wiecznych
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 11.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5263/14292 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM (PUBLICZNY KONCERT): • Dowolna 3- lub 4-częściowa sonata z fortepianem*** albo jedna część sonaty*** i 2 kaprysy lub etiudy EGZAMIN: • jak w semestrze I/I st. ***W ciągu II i III r./I st. oraz I r./II st. należy wykonać sonaty reprezentujące 3 różne epoki. *Z wyjątkiem sonat z fortepianem i utworów napisanych po roku 1950 nienależących do kanonu literatury skrzypcowej (wyjątek ten nie ma zastosowania przy egzaminach wstępnych). |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5263/14313 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
I i II RECITAL DYPLOMOWY: ➢ Łącznie w programach recitali dyplomowych może się znaleźć po jednej pozycji prezentowanej w poprzednim roku i w czasie studiów licencjackich. ➢ Programy powinny być ułożone tak, by przynajmniej połowa pozycji była wykonana z pamięci. Program dwóch recitali dyplomowych musi zawierać: 1. O. Ševčik – 40 wariacji op.3 (2 do wyboru komisji z komentarzem metodycznym) 2. 1 etiudę z repertuaru pedagogicznego 3. 1 kaprys 4. 2 kontrastujące części z jednej z sonat lub partit na skrzypce solo J. S. Bacha lub innej formy solowej (albo Ciaccona z II Partity d-moll J. S. Bacha) 5. I lub II i III cz. koncertu z popularnego repertuaru pedagogicznego (np. Bach - Koncert a-moll, Accolay, Haydn - Koncert G-dur, Beriot - IX concert a-moll itp.) 6. Sonatę z fortepianem 7. Koncert (cały) *** 8. Utwór dowolny PRACA PISEMNA MAGISTERSKA I JEJ OBRONA ***W przypadku wykonania któregoś z wielkich koncertów romantycznych (Brahms, Czajkowski, Dworzak, Sibelius, Beethoven) wystarczy wykonać cz. I bądź II i III. Zasada powyższa dotyczy również większych koncertów późniejszych: Chaczaturian (cz. I wraz z kadencją), Prokofiew - II koncert g-moll (cz. I i II lub II i III), Szostakowicz (2 części) itd. Możliwe jest zaprezentowanie I cz. koncertu jednego kompozytora oraz II i III – innego. |