symbol | jezyk |
---|---|
2/5261 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze.
Praca nad kreatywnościa muzyczną.
Rozwój umiejetności technicznych na poszczególnych instrumentach ze szczególnym uwzględnieniem techniki czteropałkowej.
Praca nad wrażliwością na jakość dżwięku, artykulacją wraz z umiejętnością właściwego doboru pałek.
Poznawanie nowych dzieł literatury perkusyjnej ze szczególnym uwzględnieniem wspólczesnych technik notacji muzycznej oraz specyfiki budowy formalnej utworów.
Kształcenie pamięci
Praca nad doskonaleniem techniki czytania nut a vista | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Zdany egzamin wstępny składający się z prezentacji przygotowanych utworóu na cztery kotły, dwóch etiud werblowych (określonych regulaminem egzaminów wstępnych) utworu na cztery pałki na marimbie i wibrafonie, egzaminu z czytania a vista na werblu i przygotowania pamięciowego wybranego utworu na instrumencie sztabkowym. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wykorzystywanie możliwości internetu w zapoznawaniu się z najnowszymi trendami wykonawczymi, nowymi utworami oraz prezentacjami młodych wykonawców.
Lekcje wspólne, na których student ma możliwość, oprócz własnej prezentacji, pod okiem pedagoga pełniącego funkcje moderatora, ocenić występy kolegów. | |
bibliografia podstawowa | |
Program konstruowany jest indywidualnie i dostosowany do możliwości poszczególnego studenta, jego zaawansowania technicznego i muzycznego i zawiera m.in. utwory i etiudy kotłowe, E. Cartera, J. Becka. F. Macareza utwory i etiudy werblowe J.S. Pratta, E. Sholla, M. Markovicha utwory i etiudy marimbowe K. Abe, E. Kopetzkiego, J.N. Zivkovica, M. Ptaszyńskiej utwory na zestaw multiperkusyjny W. Krafta, M. Ptaszyńskiej, Ch DeLanceya
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Student ma możliwość indywidualnego doboru materiałów nutowych (ponad wymogi programowe) umożliwiających rozwój w dziedzinach sztuki perkusyjnej będących w polu jego szczególnych zainteresowań. | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/5261/14244 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Rozwijanie elementów warsztatu, techniki gry i ogólnej muzykalności umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia. Samodzielne przygotowywanie utworów i praca z pedagogiem nad ich interpretacją. Samoanaliza zarejestrowanych w formie audio własnych prezentacji. Pisemne recenzje z występów innych perkusistów. Kursy mistrzowskie, warsztaty. Lekcje wspólne klasy perkusji. Koncerty klasy perkusji.
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci. Egzamin praktyczny zawierający utwory o określonym programem stopniu trudności i reprezentującym różne grupy instrumentow (webel, kotły, wibrafon, marimba, multiperkusja). Czas trwania egzaminu 30 minut Kryteria oceniania: 100% oceny wynikającej z prezentacji na egzaminie praktycznym. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/5261/14266 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 11.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/5261/14290 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Mirosław Adrjanczyk, dr Maciej Lange, | 2/5261/14311 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
umożliwiającej harmonijny rozwój artysty muzyka instrumentalisty i przygotowanie do zawodu w działalności solowej, kameralistyce oraz w orkiestrze. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne - wykłady, ćwiczenia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie egzaminu technicznego (w-g regulaminu Katedry Instrumentów Detych i Perkusji) składającego się z prezentacji gamy i trzech etiud wybranych z pięciu przygotowanych w tym jedna prezentowana z pamięci. |