Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka instrumentu głownego perkusja

symboljezyk
2/5253
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.

 

Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.

 

Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.

 

Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.

 

Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.

 

Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje

 

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Ukończony 2 semestr studiów licencjackich w specjalności gra na perkusji

 

 

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

praktyki pedagogiczne

bibliografia podstawowa

Ze wzgledu na brak literatury metodycznej w specjalności perkusja ogólne założenia pedagogiczne oparte na literaturze specjalistycznej innych instrumentów

 

Katarzyna Jaraszewswka Słomko - zagadnienia poczatkowego nauczania gry na fortepianie

Lech Miklaszewski - Zarys metodyki początkowego nauczania gry na fortepianie

 

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (instrumenty orkiestrowe) (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.002.0ćwiczeniazaliczeniedr Mirosław Adrjanczyk, 2/5253/14236
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Dzięki praktykom pedagogicznym studenci mogli zapoznać się z podstawowymi problemami dydaktycznymi i psychologicznymi , które mogą napotkać w swojej przyszłej pracy z młodzieżą

Dobór odpowiednich treści programowych poprzez uzyskanie biegłości w operowaniu różnorodnym programem i umiejętność dopasowania ww. umiejętności do wymogów

programowych.

 

metody dydaktyczne

Jako główne metody dydaktyczne preferuję na tym etapie dyskusję i wymianę doświadczeń studentów i ich propozycję rozwiązywania napotkanych problemów.

Rola pedagoga ogranicza się do moderowania dyskusji oraz naprowadzania na rozwiązania najbardziej optymalne w stosunku do komplikacji napotkanych problemów. Główny nacisk położony jest jednak na znajdowaniu dróg wyjścia przez studentów przy jak najmniejszej ingerencji prowadzącego zajęcia.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywność.

wykonanie: www.ansta.pl