symbol | jezyk |
---|---|
2/5253 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poznanie różnych metod nauczania gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie teorii podstaw gry na instrumentach perkusyjnych.
Poznanie specyfiki nauczania gry na różnych instrumentach perkusyjnych.
Nabieranie umiejętności w samodzielnym prowadzeniu lekcji.
Planowanie lekcji na róznych etapach pracy nad uyworami.
Nabieranie umiejętności w prowadzeniu korekty technicznej w prowadzeniu ucznia.
Umiejętność przeprowadzenia analizy różnorodnych stylistycznie utworów na perkusje
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Ukończony 2 semestr studiów licencjackich w specjalności gra na perkusji
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
praktyki pedagogiczne | |
bibliografia podstawowa | |
Ze wzgledu na brak literatury metodycznej w specjalności perkusja ogólne założenia pedagogiczne oparte na literaturze specjalistycznej innych instrumentów
Katarzyna Jaraszewswka Słomko - zagadnienia poczatkowego nauczania gry na fortepianie Lech Miklaszewski - Zarys metodyki początkowego nauczania gry na fortepianie
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | ćwiczenia | zaliczenie | dr Mirosław Adrjanczyk, | 2/5253/14236 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Dzięki praktykom pedagogicznym studenci mogli zapoznać się z podstawowymi problemami dydaktycznymi i psychologicznymi , które mogą napotkać w swojej przyszłej pracy z młodzieżą Dobór odpowiednich treści programowych poprzez uzyskanie biegłości w operowaniu różnorodnym programem i umiejętność dopasowania ww. umiejętności do wymogów programowych.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Jako główne metody dydaktyczne preferuję na tym etapie dyskusję i wymianę doświadczeń studentów i ich propozycję rozwiązywania napotkanych problemów. Rola pedagoga ogranicza się do moderowania dyskusji oraz naprowadzania na rozwiązania najbardziej optymalne w stosunku do komplikacji napotkanych problemów. Główny nacisk położony jest jednak na znajdowaniu dróg wyjścia przez studentów przy jak najmniejszej ingerencji prowadzącego zajęcia. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach i aktywność. |