Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Konwersatorium języka obcego - francuski
symbol | jezyk |
4/5214 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Poprawienie
znajomości języka francuskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie
sprawności komunikacji w języku francuskim;
rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku francuskim
(mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami
języka francuskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych
dźwięków; przedstawienie par słów
(minimum pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i
intonacją języka francuskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu
(fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa
specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury,
mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej;
zapoznanie z historią i kulturą muzyczną we Francji oraz państwach frankofońskich; wyjaśnianie pojawiających się w
trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz
słownictwem i praca nad nimi.
Cele
kształcenia:
- rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki języka francuskiego, rozwijanie poszczególnych
kompetencji językowych w języku francuskim (mówienie, słuchanie, czytanie,
pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie;
- rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z
dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów;
- zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
znajomość
języka francuskiego na poziomie średnio zaawansowanym |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- |
bibliografia podstawowa |
- Gallon Fabienne,Himber Celine “En
action 2”, Hachette Livre 2016
- Verdelhan Michele,Verdelhan Michel
« Le nouveau Sans Frantieres 2 ‘’, CLE International 2015,
- Cadiot-Cuilleron J.,
J.P.Frayssinhes ” 350 exercices Niveau moyen”, Hachette F.L.E. 1992
- Veltcheff Caroline, ‘’Préparation à
l’examendu DELF B1’’; Hachette F.L.E. 2008
- Słowniki jednojęzyczne (ostatnie
wydania)
- Kserokopie
materiałów uzupełniających
- Własne opracowania pedagoga prowadzącego
|
bibliografia uzupełniająca |
- prasa
- wydruki
materiałów z Internetu
- teksty
piosenek
|
efekty kształcenia - wiedza |
|
efekty kształcenia - umiejętności |
|
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
|
Semestry
Jazz i muzyka estradowa
Kompozycja i aranżacja (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Maria Kubala, as. mgr, | 4/5214/14116 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- Rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i
zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
- Rozwijanie
umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje,
- Rozwijanie
umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
- Rozwijanie
umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
- Rozwijanie
umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
- Rozwijanie
słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki,
wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu
powtórzenia słownictwa
- Przypomnienie
najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na
celu utrwalenie struktur gramatycznych
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność
wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność
prawidłowej artykulacji języka francuskiego
- umiejętność
rozumienia ze słuchu
- obecność
i aktywność na zajęciach
- przedstawienie
prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie
słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie
pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie
do zajęć
- praca
własna w domu
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | Maria Kubala, as. mgr, | 4/5214/14119 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
- rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne,
- rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie chansons,
- rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach,
- rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie,
- rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa,
- przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych.
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność prawidłowej artykulacji języka francuskiego
- umiejętność rozumienia ze słuchu
- obecność i aktywność na zajęciach
- przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie do zajęć
- praca własna w domu
|