Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Programy edytorskie
symbol | jezyk |
4/5195 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
- ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego
- wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym
- informacje o nośnikach danych
- podstawowa edycja tekstu
- podstawowa obróbka dźwięku
- podstawowa obróbka obrazu
- edycja nut w programie Finale.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- obsługa komputera osobistego
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- |
bibliografia podstawowa |
- Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki, Toruń 2004.
- Siemieniecki Bronisław, Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Toruń 1999.
- Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki, Toruń 2004.
|
bibliografia uzupełniająca |
Estetyka-Sztuka-Media: przestrzenie i konteksty pedagogiczne, red. Maria Jabłońska, Wrocław 2008.
Gajda Janusz, Media w edukacji, Kraków 2008.
Osiński Zbigniew, Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Poznań 2005.
|
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji dotyczących studiowanej specjalności (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób (K_W05) - posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz z technikami multimedialnymi (K_W10) - rozróżnia pojęcia i techniki używane w specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym (K_W10) - poprawnie definiuje czynności i procesy odnoszące się do edytorów (K_W13) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- rozwiązuje problemy techniczne związane ze specyfiką przedmiotu (K_U01) - potrafi wybierać spośród rozwiązań typowych i proponować ich alternatywy (K_U07) - samodzielnie konstruuje próbki tekstowe, nutowe i audialne (K_U08) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) - umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02) - posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów (K_K04) - przewiduje skutki swoich działań i dokonuje ich krytycznej analizy (K_K08) - w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną (K_K12) |
Semestry
Jazz i muzyka estradowa
Instrumentalistyka (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | as. mgr Kamil Cieślik, | 4/5195/14076 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.
- typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.
- nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW, Blu-Ray, pendrive)
- edytory tekstu (Open Office, MS Office)
- prezentacje multimedialne (MS Power Point)
|
metody dydaktyczne |
Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | as. mgr Kamil Cieślik, | 4/5195/14077 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- nagrywanie, edycja, montaż fali dźwiękowej
- typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja)
- podstawowe zagadnienia akustyki
- edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów, zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w edytorze tekstu itp.)
|
metody dydaktyczne |
Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem. |
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego. |