Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Programy edytorskie

symboljezyk
4/5193polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu
  • ogólne zaznajomienie z architekturą komputera osobistego
  • wykształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie Windows na poziomie podstawowym
  • informacje o nośnikach danych
  • podstawowa edycja tekstu
  • podstawowa obróbka dźwięku
  • podstawowa obróbka obrazu
  • edycja nut w programie Finale.
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • obsługa komputera osobistego
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa
  1. Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki, Toruń 2004.
  2. Siemieniecki Bronisław, Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii informacyjnej, Toruń 1999.
  3. Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna, red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki, Toruń 2004.
bibliografia uzupełniająca
  1. Estetyka-Sztuka-Media: przestrzenie i konteksty pedagogiczne, red. Maria Jabłońska, Wrocław 2008.
  2. Gajda Janusz, Media w edukacji, Kraków 2008.
  3. Osiński Zbigniew, Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej, Poznań 2005.
efekty kształcenia - wiedza

- posiada wiedzę umożliwiającą docieranie do niezbędnych informacji dotyczących studiowanej specjalności (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet), ich analizowanie i interpretowanie we właściwy sposób (K_W05)
- posiada orientację w zakresie problematyki związanej z technologiami stosowanymi w muzyce oraz z technikami multimedialnymi (K_W10)
- rozróżnia pojęcia i techniki używane w specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym (K_W10)
- poprawnie definiuje czynności i procesy odnoszące się do edytorów (K_W13)

efekty kształcenia - umiejętności

- rozwiązuje problemy techniczne związane ze specyfiką przedmiotu (K_U01)
- potrafi wybierać spośród rozwiązań typowych i proponować ich alternatywy (K_U07)
- samodzielnie konstruuje próbki tekstowe, nutowe i audialne (K_U08)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- umie gromadzić, analizować i w świadomy sposób interpretować potrzebne informacje (K_K02)
- posiada umiejętność organizacji pracy własnej i zespołowej w ramach realizacji wspólnych zadań i projektów (K_K04)
- przewiduje skutki swoich działań i dokonuje ich krytycznej analizy (K_K08)
- w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną (K_K12)

Semestry

Jazz i muzyka estradowa
Kompozycja i aranżacja (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
115.001.0ćwiczeniazaliczenieas. mgr Kamil Cieślik, 4/5193/14072
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • sloty płyty głównej, złącza komputerowe, procesor, karty rozszerzeń, urządzenia peryferyjne itp.
  • typy plików, uruchamianie aplikacji, praca w „oknach”, wyszukiwanie plików itp.
  • nośniki danych (HD, FD, CD, CD-R/RW, DVD, DVD-R/RW, Blu-Ray, pendrive)
  • edytory tekstu (Open Office, MS Office)
  • prezentacje multimedialne (MS Power Point)
metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
215.001.0ćwiczeniazaliczenieas. mgr Kamil Cieślik, 4/5193/14073
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • nagrywanie, edycja, montaż fali dźwiękowej
  • typy plików dźwiękowych (kompresja i dekompresja)
  • podstawowe zagadnienia akustyki
  • edycja nut: wpisywanie partytury, odsłuch, kanały MIDI, przypisywanie barw instrumentów, zapisywanie partytury w formie obrazu, przystosowanie obrazu do wykorzystania w edytorze tekstu itp.)

 

metody dydaktyczne

Przedmiot prowadzony jest w grupach do 10 osób. Wszystkie nowo wprowadzane elementy programowe wykładający objaśnia, opisuje, ew. ilustruje, następnie studenci wykonują ćwiczenia na komputerach. Program pracy w danym semestrze podzielony jest na kilka działów, z których każdy kończy się testem.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Przedmiot ma charakter ćwiczeniowy i zaliczenie semestru bez oceny dokonuje się na podstawie frekwencji studentów oraz zaliczeń kolokwiów cząstkowych (testów), przygotowanych przez wykładającego.

 

wykonanie: www.ansta.pl