symbol | jezyk |
---|---|
4/5186 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym założeniem prowadzenia zajęć z przedmiotu Literatura wokala jest zapoznanie studentów z podstawowymi koncepcjami muzyki jazzowej (rozrywkowej) w oparciu o jej repertuar i historie. Celem przedmiotu jest rozwój umiejętności własnej oceny muzyki jazzowej poprzez kompleksową znajomość jej repertuaru. Efektem kształcenia powinna być umiejętność - rozpoznania stylów i tradycji wykonawczych w obrębie muzycznej dekady – opanowania wstępnych umiejętności w rozpoznawaniu stylu - twórczego wykorzystywania elementów harmonicznych, rytmicznych i ekspresyjnych w tworzeniu własnej muzyki - płynnego posługiwania się słownictwem w branży jazzowej - konstruowania i wykonywania spójnych i właściwych z punktu widzenia sztuki wykonawczej programów artystycznych oraz audycji edukacyjnych
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
- słuchanie jako motywacja do samodzielnego działania - odpowiedni przebieg zajęć (dyscyplina) w celu zapewnienia koncentracji studenta - sprawdzanie wiadomości na temat wykonywanego utworu dynamika,rytmika,tempo,metrum,melodyka - wrażliwość na dźwięk i tekst - osobista retoryka jako forma ekspresji i zrozumienia - słuchanie tej samej kompozycji w różnych stylach
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- Kształcenie słuchu - Historia Jazzu - Improwizacja - Instrumentacja
| |
bibliografia podstawowa | |
Repertuar i jego dobór następuje w sposób chronologiczny. Zaczynając od okresu kształtowania się jazzu tj. blues, negro spiritual, ragtime, poprzez jazz tradycyjny czyli nowoorleański, dixieland, swing. be bop, cool jazz, hard bop do free jazzu, jazz rocka, fusion free funk, acid jazz i new wave. Obok repertuaru wybieranego przez wykładowcę, student zobowiązany jest do zasugerowania swoich własnych wyborów muzycznych.
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- brak danych - | |
efekty kształcenia - wiedza | |
poszerza poprzez indywidualną pracę wiedzę dotyczącą improwizacji; absolwent powinien dysponować szeroką wiedzą umożliwiającą swobodną improwizację w różnych kontekstach pracy pedagogicznej i artystycznej i wypracować własny "język" muzycznej wypowiedzi | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
student posiada ogólną znajomość literatury muzycznej ze szczególną znajomością literatury jazzowej student rozumie budowę formalną utworów w szczególności standardów jazzowych. student rozpoznaje style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze w obrębie muzyki rozrywkowej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student jest zorientowany we współczesnych trendach i gatunkach muzycznych. student jest wrażliwy na emocjonalną stronę interpretowanych utworów. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie | dr Ireneusz Wojtczak, | 4/5186/14050 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Repertuar i jego dobór następuje w sposób chronologiczny. Zaczynając od okresu kształtowania się jazzu tj. blues, negro spiritual, ragtime, poprzez jazz tradycyjny czyli nowoorleański, dixieland, swing. be bop, cool jazz, hard bop do free jazzu, jazz rocka, fusion free funk, acid jazz i new wave. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- odpowiedni przebieg zajęć (dyscyplina) w celu zapewnienia koncentracji studenta - sprawdzanie wiadomości na temat wykonywanego utworu - sprawdzanie wiadomości na temat danej dekady
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Rozmowa egzaminacyjna na temat ogólnej wiedzy o muzyce jazzowej Zrecenzowanie wybranej przez pedagoga płyty CD |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie | dr Ireneusz Wojtczak, | 4/5186/14051 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
- brak danych - | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
- brak danych - |