Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Praktyki psychologiczno-pedagogiczne

symboljezyk
4/5180
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Praktyki psychologiczno-pedagogiczne maja na celu zwiększenie kompetencji wychowawczych studentów, którzy wybiorą ścieżkę dydaktyczną i nauczanie grupowe lub indywidualne. Celem jest zapoznanie studentów z dokumentacją szkolną, prowadzeniem zajęć wychowawczych, ćwiczenie umiejętności kreatywnego wykorzystania swoich zasobów w pracy edukacyjnej i wychowawczej.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Uczęszczanie na zajęcia teoretyczne z zakresu psychologii i pedagogiki zgodnie z planem.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

Samodzielne prowadzenie zajęć z grupami.

bibliografia podstawowa

Gerard Mitzel  Wprowadzenie do psychologii-podstawowe zagadnienia  GWP 

Rosemarie Portman Gry i zabawy przeciwko agresji   wyd. Jedność    

Brigit Fusch Gry i zabawy na dobry klimat w grupie  wyd. Jedność   

Aleksandra Karasowska Jak budować porozumienie i współpracę w szkole-profilaktyka na co dzień  PARPA  Aleksandra Karasowska

Adele Faber, Elaine Mozlish Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły"   wyd. Media Rodzina 

 

bibliografia uzupełniająca

Heidi Kaduson Charles SchaeferZabawa w psychoterapii"  GWP  

Paul Wilson Technika wyciszenia krok po kroku

Doris Brett Bajki, które leczą"  GWP   

Janet G. Woititz Wymarzone dzieciństwo  GWP  

Tony Buzan Pamięć na zawołanie wyd. JK 

Tony Buzan Mapy Twoich myśli    wyd. JK  

 

efekty kształcenia - wiedza

student wie jakie są jego mocne i słabe strony, zna znaczenie potrzeb. Zna różnorodność form i metod pracy. Zna metody radzenia sobie ze stresem swoim i uczniów. Wie jak nawiązać skuteczną komunikację, rozwiązywać problemy.

efekty kształcenia - umiejętności

Student potrafi zintegrować grupę, zindywidualizować podejście wychowawcze i dydaktyczne. Umiejętnie kieruje procesem wychowawczym i dydaktycznym, potrafi wyznaczac jasne i klarowne granice, precyzować oczekiwania, łagodzić sytuacje konfliktowe, wstępnie diagnozować trudności uczniów., ktyczne

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

student nabywa kompetencje wychowawcze, potrafi wzmocnić motywacje zadaniowa, samoocenę oraz skutecznie komunikować się z podopiecznymi. jest otwarty, komunikatywny, panuje nad emocjami. Potrafi zainspirować, zachęcić do wysiłku, wzbudzić zaufanie podopiecznego..

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Animacja kultury z elementami arteterapii (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.001.0ćwiczeniazaliczenie bez ocenymgr Beata Kurylonek, 4/5180/14037
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1. Dokumentacja szkoły

2. Rodzaje komunikacji

3. Potrzeby- dlaczego warto je rozpoznawać

4. Emocje, stres-radzenie sobie z trudnymi wyzwaniami

5. Prowadzenie zajęć grupowych, zabawy, scenariusze spotkań

 

metody dydaktyczne

wykłady, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, pogadanki

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

obecność na zajęciach, aktywność podczas zajęć

wykonanie: www.ansta.pl