Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Konwersatorium języka obcego - angielski

symboljezyk
4/5173
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poprawienie znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku angielskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii;  wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi.

Cele kształcenia:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego,
  • rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie;
  • rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

znajomość języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa
  • Baker, Ann and Goldstein Sharon, Pronunciation Pairs. New York: Cambridge UP, 2008
  • Baker, Ann, Sheep or Ship. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  • Baker, Ann, Tree or Three. Cambridge: Cambridge UP, 2006.
  • Goss, Philip and Widawski Maciej. American English Pronunciation. Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 1995
  • Handcock, Mark. English Pronunciation in Use. Italy: Cambridge UP, 2004
  • Klippel, Frederike. Keep Talking. Avon: The Bath Press, 1994
  • Marks, Jonathan.  English Pronunciation in Use. Elementary. Cambridge: Cambridge UP, 2007
  • Underhill, Adrian. Sound Foundations. Thailand: Macmillan Publishers Limited, 2005
  • Vaughan-Rees, Michael. Test your Pronunciation. China: Pearson Education Limited, 2006
  • Wellman, Guy. Wordbuilder. Oxford: Heinemann International, 1989
  • Wells, J.C, Longman Pronunciation Dictionary. Harlow: Longman Group UK Limited, 1992.
  • Słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania)
  • Kserokopie materiałów uzupełniających
  • Własne opracowania pedagoga prowadzącego
bibliografia uzupełniająca
  • prasa
  • wydruki materiałów z Internetu
  • teksty piosenek
efekty kształcenia - wiedza

- K_W12 – posiada wiedzę dotyczącą swobodnego korzystania z różnorodnych mediów (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet, nagrania archiwalne itp.) oraz umiejętność samodzielnego poszerzania i rozwijania wiedzy dotyczącej swojej specjalności - K_W14 - posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy - posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów - posiada znajomość zasad wymowy języka angielskiego - posiada znajomość podstawowych zasad gramatyki języka angielskiego - rozumie teksty utworów odsłuchanych w języku angielskim; - rozumie wywiady angielskojęzyczne odsłuchane podczas zajęć; - posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe); - ma świadomość praktycznego znaczenia nauki języka obcego; - posiada ogólną wiedzę z zakresu kultury i obyczajowości anglosaskiej. Student wie jak porozumiewać się, dyskutować, komentować i perswadować w języku angielskim; przygotowuje prezentację, wygłasza mowy, rozumie i odpowiednio reaguje na wypowiedzi innych, czyta i rozumie pisemne formy wypowiedzi; zna podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; posiada wiedzę na temat podstawowych zasad gramatyki i aktywnie ich używa; wie jak przestrzegać poprawności fonetycznej

efekty kształcenia - umiejętności

- K_U01 - posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych - K_U08 – kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych - K_U11 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy - K_U12 - posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie nauk o sztuce, właściwych dla studiowanego kierunku i specjalności - K_U13 - potrafi podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową oraz posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk o sztuce (nauk o muzyce), a także jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych - K_U15 - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych, w zakresie dziedzin i dyscyplin nauki oraz sztuki właściwych dla studiowanego kierunku i specjalności studiów - K_U16 - w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu z publicznością poprzez wierne, płynne i przekonujące oddanie idei dzieła muzycznego - posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych Student potrafi porozumiewać się, dyskutować, komentować i perswadować w języku angielskim; przygotowuje prezentację, wygłasza mowy, rozumie i odpowiednio reaguje na wypowiedzi innych, czyta i rozumie pisemne formy wypowiedzi, potrafi porozumiewać się w formie pisemnej; zna podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zna podstawowe zasady gramatyki i aktywnie ich używa; przestrzega poprawności fonetycznej

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- K_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i potrafi inspirować oraz organizować proces uczenia się innych osób - K_K03 – inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagających współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) - K_K04 – w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym - K_K05 – świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia - K_K06 - prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia - K_K08 - wykorzystuje mechanizmy psychologiczne, wykazując się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie wykonywania własnych działań artystycznych i dostosowywania się do współczesnego rynku pracy - K_K09 - prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi

Semestry

Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Rytmika (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 12/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, 4/5173/14021
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • Rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
  • Rozwijanie umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
  • Rozwijanie umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
  • Rozwijanie umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
  • Rozwijanie umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
  • Rozwijanie słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa
  • Przypomnienie najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniaegzaminmgr Agata Bobras, 4/5173/14024
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:

  • rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne,
  • rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania,
  • rozwijania umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie songów,
  • rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach,
  • rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie,
  • rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa,
  • przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych.
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
wykonanie: www.ansta.pl