symbol | jezyk |
---|---|
4/5173 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Poprawienie znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku angielskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii; wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi. Cele kształcenia:
| |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
znajomość języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- K_W12 – posiada wiedzę dotyczącą swobodnego korzystania z różnorodnych mediów (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet, nagrania archiwalne itp.) oraz umiejętność samodzielnego poszerzania i rozwijania wiedzy dotyczącej swojej specjalności - K_W14 - posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy - posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów - posiada znajomość zasad wymowy języka angielskiego - posiada znajomość podstawowych zasad gramatyki języka angielskiego - rozumie teksty utworów odsłuchanych w języku angielskim; - rozumie wywiady angielskojęzyczne odsłuchane podczas zajęć; - posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe); - ma świadomość praktycznego znaczenia nauki języka obcego; - posiada ogólną wiedzę z zakresu kultury i obyczajowości anglosaskiej. Student wie jak porozumiewać się, dyskutować, komentować i perswadować w języku angielskim; przygotowuje prezentację, wygłasza mowy, rozumie i odpowiednio reaguje na wypowiedzi innych, czyta i rozumie pisemne formy wypowiedzi; zna podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; posiada wiedzę na temat podstawowych zasad gramatyki i aktywnie ich używa; wie jak przestrzegać poprawności fonetycznej | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- K_U01 - posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych - K_U08 – kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych - K_U11 - potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy - K_U12 - posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów w zakresie nauk o sztuce, właściwych dla studiowanego kierunku i specjalności - K_U13 - potrafi podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową oraz posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk o sztuce (nauk o muzyce), a także jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych - K_U15 - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych, w zakresie dziedzin i dyscyplin nauki oraz sztuki właściwych dla studiowanego kierunku i specjalności studiów - K_U16 - w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu z publicznością poprzez wierne, płynne i przekonujące oddanie idei dzieła muzycznego - posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych Student potrafi porozumiewać się, dyskutować, komentować i perswadować w języku angielskim; przygotowuje prezentację, wygłasza mowy, rozumie i odpowiednio reaguje na wypowiedzi innych, czyta i rozumie pisemne formy wypowiedzi, potrafi porozumiewać się w formie pisemnej; zna podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zna podstawowe zasady gramatyki i aktywnie ich używa; przestrzega poprawności fonetycznej | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- K_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i potrafi inspirować oraz organizować proces uczenia się innych osób - K_K03 – inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagających współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) - K_K04 – w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym - K_K05 – świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia - K_K06 - prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia - K_K08 - wykorzystuje mechanizmy psychologiczne, wykazując się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie w zakresie wykonywania własnych działań artystycznych i dostosowywania się do współczesnego rynku pracy - K_K09 - prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | mgr Agata Bobras, | 4/5173/14021 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | mgr Agata Bobras, | 4/5173/14024 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|