symbol | jezyk |
---|---|
4/5171 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Praktyki psychologiczno-pedagogiczne maja na celu zwiększenie kompetencji wychowawczych studentów, którzy wybiorą ścieżkę dydaktyczną i nauczanie grupowe lub indywidualne. Celem jest zapoznanie studentów z dokumentacją szkolną, prowadzeniem zajęć wychowawczych, ćwiczenie umiejętności kreatywnego wykorzystania swoich zasobów w pracy edukacyjnej i wychowawczej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Uczęszczanie na zajęcia teoretyczne z zakresu psychologii i pedagogiki zgodnie z planem. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Samodzielne prowadzenie zajęć z grupami. | |
bibliografia podstawowa | |
Gerard Mitzel Wprowadzenie do psychologii-podstawowe zagadnienia GWP Rosemarie Portman Gry i zabawy przeciwko agresji wyd. Jedność Brigit Fusch Gry i zabawy na dobry klimat w grupie wyd. Jedność Aleksandra Karasowska Jak budować porozumienie i współpracę w szkole-profilaktyka na co dzień PARPA Aleksandra Karasowska Adele Faber, Elaine Mozlish Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, Jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły" wyd. Media Rodzina
| |
bibliografia uzupełniająca | |
Heidi Kaduson Charles SchaeferZabawa w psychoterapii" GWP Paul Wilson Technika wyciszenia krok po kroku Doris Brett Bajki, które leczą" GWP Janet G. Woititz Wymarzone dzieciństwo GWP Tony Buzan Pamięć na zawołanie wyd. JK Tony Buzan Mapy Twoich myśli wyd. JK
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
student wie jakie są jego mocne i słabe strony, zna znaczenie potrzeb. Zna różnorodność form i metod pracy. Zna metody radzenia sobie ze stresem swoim i uczniów. Wie jak nawiązać skuteczną komunikację, rozwiązywać problemy. | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
Student potrafi zintegrować grupę, zindywidualizować podejście wychowawcze i dydaktyczne. Umiejętnie kieruje procesem wychowawczym i dydaktycznym, potrafi wyznaczac jasne i klarowne granice, precyzować oczekiwania, łagodzić sytuacje konfliktowe, wstępnie diagnozować trudności uczniów., ktyczne | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
student nabywa kompetencje wychowawcze, potrafi wzmocnić motywacje zadaniowa, samoocenę oraz skutecznie komunikować się z podopiecznymi. jest otwarty, komunikatywny, panuje nad emocjami. Potrafi zainspirować, zachęcić do wysiłku, wzbudzić zaufanie podopiecznego.. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | mgr Beata Kurylonek, | 4/5171/14018 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
1. Dokumentacja szkoły 2. Rodzaje komunikacji 3. Potrzeby- dlaczego warto je rozpoznawać 4. Emocje, stres-radzenie sobie z trudnymi wyzwaniami 5. Prowadzenie zajęć grupowych, zabawy, scenariusze spotkań
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
wykłady, ćwiczenia grupowe, burza mózgów, pogadanki | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
obecność na zajęciach, aktywność podczas zajęć |