symbol | jezyk |
---|---|
2/5149 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Podstawowym celem gitarowej edukacji w Akademii Muzycznej
im. St. Moniuszki w Gdańsku na kierunku Instrumentalistyka
w specjalności gra na instrumencie jest przygotowanie dla potrzeb
narodowej kultury wysoko kwalifikowanej kadry instrumentalistów - magistrów
sztuki. Realizacja tego celu przebiega w oparciu o przedmioty
kształcenia: ogólnego, podstawowego i kierunkowego, które łącznie
z przedmiotem głównym (instrumentem) określają charakter
i strukturę studiów oraz stanowią o profilu absolwenta. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Podstawowa wiedza z historii muzyki i literatury gitarowej. | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Wszelkie formy osobniczej aktywności zmierzające do poszerzenia wiedzy z tego przedmiotu. | |
bibliografia podstawowa | |
M. Summerfield - The Classical Guitar H. Annala, H. Matlik - Handbook of Lute and Guitar Composers G. Wade - Concise History of Classic Guitar R. Champman – Leksykon gitarzysty, Oficyna Wydawnicza „PROFI” J. Powroźniak – Gitara od A do Z, PWM 1989 J. Powroźniak – Leksykon gitarzysty V. Pocci – GUIDA AL REPERTORIO DELLA CHITARRA NEL NOVECENTO, GENNAIO 1997 V. Pocci – Musiche per chitarra sola o con altri strumenti di autori del XX seulo V. Pocci - ABEMUSIC of the repertoire for guitar (lute) in chamber music and with orchestra J. Chaine ed. M. Ophee – The Orphee Data-base of Guitar Records, Ed. Orphee, Columbus J. Wrotkowski – Dzieje – Style – Epoki, ISBN 83-900888-0-0 | |
bibliografia uzupełniająca | |
C. Sachs – Muzyka w świecie starożytnym, PWN, 1981 M. Bukofzer – Muzyka w epoce baroku, PWN 1970 A. Einstein - Muzyka w epoce romantyzmu, Warszawa 1965 C. Sachs - Historia instrumentów muzycznych, Warszawa 1975 A. Buchner – Encyklopedia instrumentów muzycznych, R.A.F. SCRIBA. Racibórz, 1994 r. A. Einstein - Muzyka w epoce romantyzmu, Warszawa 1965 T. A. Zieliński - Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku, Warszawa 1981 M. Hanczakowski i inni – Epoki literackie, PPU „PARK”, wyd. I, ISBN 83-7766-046-8, Bielsko-Biała | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, | 2/5149/13955 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Efekty kształcenia – umiejętność wykorzystywania literatury związanej z instrumentem głównym w kontekście historycznym i estetycznym.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia seminaryjne, dyskusja, prezentacja audiowizualna etc. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 15.00 | 2.0 | wykład | zaliczenie | dr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, | 2/5149/13970 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Efekty kształcenia – umiejętność wykorzystywania literatury związanej z instrumentem głównym w kontekście historycznym i estetycznym.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Wykład, ćwiczenia seminaryjne, dyskusja, prezentacja audiowizualna etc. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest:
|