Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Kameralistyka

symboljezyk
2/5147
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Doskonalenie umiejętności gry w zespole kameralnym, umiejętności reagowania na działania i intencje partnerów, rozwijanie umiejętność zespołowej pracy nad tekstem muzycznym w różnych stylach i formach.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe

Dyplom licencjata w specjalności – instrumentalistyka, pozytywny wynik egzaminu wstępnego na studia magisterskie.

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
- brak danych -
bibliografia podstawowa

Literatura kameralna obejmująca składy zespołowe od duetu do nonetu, we wszystkich zestawieniach instrumentalnych (typowych i nietypowych), obejmująca jak najszerszy zakres stylów i epok.

bibliografia uzupełniająca
- brak danych -
efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (gitara) (magisterskie uzupełniające, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, 2/5147/13953
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.003.0ćwiczeniaegzamindr Monika Dżuła-Radkiewicz, mgr Emilia Majewska, 2/5147/13968
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

a/ rozwijanie umiejętności wspólnego prowadzenia przebiegu utworu muzycznego w czasie

b/ dalsze rozwijanie umiejętności słyszenia jednocześnie siebie i partnerów

c/ pogłębianie umiejętność kształtowania artykulacji niezależnie od rodzaju instrumentów i ich możliwości

d/ umiejętność samodzielnego analizowania dzieła muzycznego dla realizacji swojego miejsca w partyturze utworu

e/ ugruntowanie umiejętności samodzielnej pracy zespołowej nad nowo poznawanymi utworami

metody dydaktyczne

Lekcje z grupą studentów tworzących określony zespół kameralny, w oparciu o program uwzględniający koncertową literaturę zespołów kameralnych, pogłębianie cech twórczych członków zespołów, umiejętności wzajemnego słyszenia faktury wykonywanych utworów, kształtowanie podstawowych cech kameralisty jak wrażliwość czy tolerancja.

warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin na zakończenie każdego semestru

Wymagania egzaminacyjne: wykonanie całej cyklicznej formy kameralnej (np. tria, kwartetu), lub kilku utworów (minimum 20 minut).

Sem.II

wykonanie: www.ansta.pl