symbol | jezyk |
---|---|
2/5139 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Nauka współpracy z partnerem muzycznym Nauka słuchania partii równoległej Nauka umiejętności reagowania na interpretację partnera Realizowanie całościowych założeń interpretacyjnych w drodze współpracy | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
Przyjęcie na studia | |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
Kameralistyka Praktyka wykonawcza muzyki współczesnej Praktyka wykonawcza muzyki dawnej | |
bibliografia podstawowa | |
J. Marchwiński – Partnerstwo w muzyce I. Strawiński – Poetyka muzyczna | |
bibliografia uzupełniająca | |
R. Ingarden - Przeżycie, dzieło, wartość S. Szuman - Ruch jako czynnik organizacji i wyrazu w utworach muzycznych E. Pachucka-Mazurek – Liryka i groteska w sonatach na skrzypce i fortepian Sergiusza Prokofiewa D. Kwiecińska-Ferenz – Ekspresja w muzyce przełomu XIX i XX wieku: sonaty na skrzypce i fortepian C. Francka i K.Szymanowskiego A. Gębski – Zagadnienia wykonawcze utworów na skrzypce i fortepian Romualda Twardowskiego P. Pławner – Kształtowanie narracji muzycznej i formy w „Partitach” na skrzypce i fortepian W. Lutosławskiego i E. Knapika E. Pasierowska-Kołodziej – W. Lutosławski. Utwory kameralne z fortepianem: zagadnienia analityczno-interpretacyjne A. Przemyk-Bryła – Sonata w twórczości Siergieja Rachmaninowa M. Micker - Sonata na altówkę i fortepian w twórczości kompozytorów polskich XX wieku: Rudziński, Astriab, Jurdziński, Kwiatkowski J. Dumanowski – Sonaty altówkowe C. Stamitza, J. B. Vanhala i J. N. Hummla: studium klasycznej stylistyki wykonawczej A. Bogacki – Kontrabas dzisiaj: wirtuozeria kontrabasowa w utworach G. Bottesiniego na tle dokonań D. Dragonettiego i N. Paganiniego: przygotowanie dzieła do prezentacji artystycznej J. Krempeć-Kaczor – Adolf Misek: sonaty na kontrabas i fortepian: zagadnienia wykonawcze w aspekcie partnerstwa A. Bukowski – Polska muzyka klarnetowa 1914-1939 w świetle nie publikowanych utworów F. Nowowiejskiego, G. Fitelberga, T. Z. Kasserna, A. Malawskiego, M. Kondrackiego i L. M. Rogowskiego M. Barański – Sonata na fagot: analogie i kontrasty w pojmowaniu zagadnień formalnych i stylistycznych na przykładzie wybranych dzieł kolejnych epok od baroku do XX wieku M. Żwirdowski – Wybrane aspekty stylowego wykonania puzonowych transkrypcji sonat barokowych w kontekście praktyki wykonawczej epoki oraz XX-wiecznej literatury puzonowej | |
efekty kształcenia - wiedza | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 15.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | mgr Magdalena Darska-Szpakiewicz, | 2/5139/13929 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca zgodnie z repertuarem wybranym przez pedagoga przedmiotu głównego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
ćwiczenia | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie obecności; minimum 30 % |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 8.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie bez oceny | mgr Magdalena Darska-Szpakiewicz, | 2/5139/13937 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca zgodnie z repertuarem wybranym przez pedagoga przedmiotu głównego. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Zajęcia indywidualne | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Zaliczenie na podstawie obecności; minimum 30% |