Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Studia orkiestrowe instr. dęte

symboljezyk
2/5114polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

1/ Doskonalenie i przyswojenie umiejętności praktycznych i interpretacyjnych wybranych fragmentów dzieł na orkiestrę lub z towarzyszeniem orkiestry noszących charakter solowy (flet,obój,fagot,waltornia,trąbka,puzon tuba) lub grupy tych instrumentów

2/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Rozwiązywanie problemów wymagających kompleksowej wiedzy z różnych przedmiotów

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne, grupowe
wymagania wstępne i dodatkowe

Umiejętność gry na instrumencie dętym w stopniu odpowiadającym co najmniej poziomowi po ukończeniu I roku studiów I stopnia (licencjackie)

zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

W trakcie nauki student powinien grać w zespołach kameralnych, orkiestrze, brać udział w zajęciach teoretycznych a także uczestniczyć w seminariach związanych z kierunkiem studiów, historią muzyki i kierunkami w sztuce, brać udział w koncertach symfonicznych, spektaklach operowych na "żywo" a także korzystać z dostępnych nagrań.

bibliografia podstawowa

1/ Symfonie,

2/ Uwertury,

3/ Akompaniamenty koncertów (wokalnych, instrumentalnych),

4/ Opery, operetki, musical.

5/ Formy wokalno-instrumentalne.

bibliografia uzupełniająca

- Karol Stromenger: Przewodnik operowy, Polskie Wydawnictwo “Iskry”, 1964

- Józef Kański: Przewodnik operowy, PWM, 1964

- T. Chylińska, S Haraschin, B. Schaffer: Przewodnik koncertowy, PWM, 1965

- Praca zbiorowa: Encyklopedia muzyczna, PWM, 1979

 

efekty kształcenia - wiedza

efekty kształcenia - umiejętności

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

Semestry

Instrumentalistyka
Gra na instrumencie (instr. orkiestrowe) (licencjackie, stacjonarne, obowiązuje od: 20/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
515.002.0wykładegzamindr Rafał Jędrzejewski, mgr Piotr Lis, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, dr Michał Szczerba, 2/5114/13848
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

 


 

metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru (III – VI) - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze,

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
615.002.0wykładegzamindr Rafał Jędrzejewski, mgr Piotr Lis, prof. dr hab. Bogdan Ocieszak, prof. dr hab. Wojciech Orawiec, prof. dr hab. Józef Raatz, mgr Adam Stachowiak, dr Marian Stefanowicz, dr Michał Szczerba, 2/5114/13873
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

1/ Solowe i sekcyjne fragmenty utworów symfonicznych i standardowej literatury orkiestrowej,

2/ Wiedza, umiejętności i nawyki gry w orkiestrze w oparciu o problemy techniki instrumentalnej, 

3/  Poznawanie i wdrażanie metod przygotowania studenta w zakresie  problematyki wykonawczej i interpretacyjnej dzieła muzycznego przed artystycznym wykonaniem,

4/ Znajomość i umiejętność wykonania partii solowych jako przygotowanie do podjęcia zawodowej pracy w zespołach orkiestrowych.

 


 

 


metody dydaktyczne

1/ Wykłady indywidualne z pojedynczym studentem i grupowe,

2/ Planowanie rozwiązania problemu, opcje wykonawcze,

3/ Metoda w pełni angażująca samodzielność studentów,

4/ Dyskusja, eksponowanie środków oddziałujących na słuch, wymiana poglądów,

5/ Nauczanie  w oparciu o zabiegi korektywne (kierowanie, kontrola, czynności uczenia).


warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie semestru następuje na podstawie:

1/ kontroli obecności na wykładach,

2/ Egzaminu na koniec semestru - stwierdzenia opanowania wybranego repertuaru semestralnego w stopniu umożliwiającym udział w orkiestrze

wykonanie: www.ansta.pl