semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13741 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
ZALICZENIE Dwie pary gam jednoimiennych EGZAMIN 1. Dwa dowolne kaprysy lub etiudy 2. Dwie kontrastujące części z jednej z sonat lub partit na skrzypce solo J. S. Bacha lub innej formy solowej* 3. Dowolny utwór solo lub z towarzyszeniem fortepianu o odpowiednim stopniu trudności *W przypadku fug lub Ciaccony z II Partity d-moll J. S. Bacha itp. wystarczające jest zaprezentowanie jednej części. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13794 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM Dwa dowolne kaprysy lub etiudy EGZAMIN Dowolny koncert /w całości/ |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13769 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM (PUBLICZNY KONCERT) Dowolna 3- lub 4-częściowa sonata* z fortepianem lub klawesynem albo jedna część sonaty* i 2 kaprysy lub etiudy EGZAMIN 1. Dwa dowolne kaprysy lub etiudy 2. Dwie kontrastujące części z jednej z sonat lub partit na skrzypce solo J. S. Bacha lub innej formy solowej* 3. Dowolny utwór solo lub z towarzyszeniem fortepianu o odpowiednim stopniu trudności *W przypadku fug lub Ciaccony z II Partity d-moll J. S. Bacha itp. wystarczające jest zaprezentowanie jednej części.
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13816 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM Dwa dowolne kaprysy lub etiudy EGZAMIN Dowolny koncert /w całości/ |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
5 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13840 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry.
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
KOLOKWIUM Dwa dowolne kaprysy lub etiudy EGZAMIN Dowolny koncert /w całości/ |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6 | 30.00 | 8.5 | wykład | egzamin | dr Adam Bruderek, dr hab. Andrzej Kacprzak, prof. AM, dr hab. Paweł Kukliński, prof. AM, prof. dr hab. Konstanty Kulka, prof. wizyt., dr hab. Karolina Piątkowska-Nowicka, dr Paula Preuss, prof. dr hab. Małgorzata Skorupa, prof. dr hab. Maciej Sobczak, mgr Piotr Staniszewski, prof. dr hab. Wojciech Szlachcikowski, dr hab. Anna Wandtke-Wypych, | 2/5087/13864 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Wyposażenie absolwenta w środki wykonawcze w postaci trwałych nawyków umożliwiających swobodne posługiwanie się techniką instrumentalną oraz w wiedzę teoretyczną dotyczącą historii instrumentu, jego budowy i konserwacji, interpretacji muzycznej, form i stylów muzycznych oraz zagadnień gry skrzypcowej. Dbanie o prawidłowy rozwój osobowości artystycznej studenta, jego wrażliwości i wyobraźni muzycznej Kształcenie pamięci muzycznej, umiejętności samodzielnej pracy oraz umiejętności oceny własnej gry. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Podstawową formą zajęć są wykłady prowadzone indywidualnie z każdym studentem. Przedmiot jest prowadzony przez samodzielnych pracowników naukowych wraz z asystentami na podstawie autorskich programów opracowanych w oparciu o wytyczne Katedry Instrumentów Smyczkowych. Ważnym elementem prowadzonych zajęć jest współpraca z pianistą-akompaniatorem. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
RECITAL DYPLOMOWY LICENCJACKI 1. Dwie kontrastujące części z jednej z sonat lub partit na skrzypce solo J. S. Bacha lub innej formy solowej (albo Ciaccona z II Partity d-moll J. S. Bacha) 2. Dowolny utwór wirtuozowski solo lub z towarzyszeniem fortepianu 3. Dowolna 3- lub 4-częściowa sonata z fortepianem* *W ciągu II i III r./I st. oraz I r./II st. należy wykonać sonaty reprezentujące 3 różne epoki. EGZAMIN USTNY Z WIADOMOŚCI ZWIĄZANYCH Z PROGRAMEM PREZENTOWANEGO RECITALU |