Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Konwersatorium języka obcego - francuski

symboljezyk
1/5041
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poprawienie znajomości języka francuskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku francuskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku francuskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka francuskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimum pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka francuskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną we Francji oraz państwach frankofońskich; wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi.

Cele kształcenia:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka francuskiego, rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku francuskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie,
  • rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów,
  • zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi.

Student studiów magisterskich na egzaminie powinien wykazać stopień znajomości języka na poziomie B2+ zgodnie z Europejskim systemem opisu kształcenie językowego Rady Europy.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • znajomość języka francuskiego na poziomie średnio zaawansowanym
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa
  1. Cadiot-Cuilleron J., Frayssinhes J.P., Grammaire 350 exercices - niveau moyen, Hachette F.L.E. 1992.
  2. Gallon Fabienne,Himber Celine, En action 2, Hachette Livre 2016.
  3. Kserokopie materiałów uzupełniających.
  4. Słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania).
  5. Veltcheff Caroline, Préparation à l’examendu DELF B1, Hachette F.L.E. 2008.
  6. Verdelhan Michele, Verdelhan Michel, Le nouveau Sans Frantieres 2, CLE International 2015.
  7. Własne opracowania pedagoga prowadzącego.
bibliografia uzupełniająca
  • prasa
  • wydruki materiałów z Internetu
  • teksty piosenek
efekty kształcenia - wiedza

- posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W02)
- posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W02, K_W09)
- rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W05)
- posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W05, K_W06)
- posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W09)

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U03)
- potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U03, K_U05)
- kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U03, K_U05)
- posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U04)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U05)
- w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U06)
- posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U09)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03)
- świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K04)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K04)
- prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K05)
- prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K08)

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Teoria Muzyki (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniazaliczenie Maria Kubala, as. mgr, 1/5041/13658
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
  • rozwijanie umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje,
  • rozwijanie umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
  • rozwijanie umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
  • rozwijanie umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
  • rozwijanie słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa
  • przypomnienie najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka francuskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniaegzamin Maria Kubala, as. mgr, 1/5041/13659
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:

  • rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne,
  • rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie chansons,
  • rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach,
  • rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie,
  • rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa,
  • przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych.
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka francuskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
wykonanie: www.ansta.pl