symbol | jezyk |
1/5041 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Poprawienie
znajomości języka francuskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie
sprawności komunikacji w języku francuskim;
rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku francuskim
(mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami
języka francuskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych
dźwięków; przedstawienie par słów
(minimum pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i
intonacją języka francuskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu
(fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa
specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury,
mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej;
zapoznanie z historią i kulturą muzyczną we Francji oraz państwach frankofońskich; wyjaśnianie pojawiających się w
trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz
słownictwem i praca nad nimi.
Cele
kształcenia:
- rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki języka francuskiego, rozwijanie poszczególnych
kompetencji językowych w języku francuskim (mówienie, słuchanie, czytanie,
pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie,
- rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z
dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów,
- zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi.
Student studiów magisterskich na egzaminie powinien wykazać stopień znajomości języka na poziomie B2+ zgodnie z Europejskim systemem opisu kształcenie językowego Rady Europy.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- znajomość
języka francuskiego na poziomie średnio zaawansowanym
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- |
bibliografia podstawowa |
- Cadiot-Cuilleron J., Frayssinhes J.P., Grammaire 350 exercices - niveau moyen, Hachette F.L.E. 1992.
- Gallon Fabienne,Himber Celine, En
action 2, Hachette Livre 2016.
- Kserokopie materiałów uzupełniających.
- Słowniki jednojęzyczne (ostatnie
wydania).
- Veltcheff Caroline, Préparation à l’examendu DELF B1, Hachette F.L.E. 2008.
- Verdelhan Michele, Verdelhan Michel, Le nouveau Sans Frantieres 2, CLE International 2015.
- Własne opracowania pedagoga prowadzącego.
|
bibliografia uzupełniająca |
- prasa
- wydruki
materiałów z Internetu
- teksty
piosenek
|
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W02) - posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W02, K_W09) - rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W05) - posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W05, K_W06) - posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W09) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U03) - potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U03, K_U05) - kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U03, K_U05) - posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U04) - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U05) - w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U06) - posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U09) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03) - świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K04) - wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K04) - prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K05) - prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K08) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
1 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | zaliczenie | Maria Kubala, as. mgr, | 1/5041/13658 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- rozwijanie
umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i
zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
- rozwijanie
umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje,
- rozwijanie
umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
- rozwijanie
umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
- rozwijanie
umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
- rozwijanie
słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki,
wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu
powtórzenia słownictwa
- przypomnienie
najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na
celu utrwalenie struktur gramatycznych
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność
wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność
prawidłowej artykulacji języka francuskiego
- umiejętność
rozumienia ze słuchu
- obecność
i aktywność na zajęciach
- przedstawienie
prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie
słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie
pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie
do zajęć
- praca
własna w domu
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
2 | 30.00 | 1.0 | ćwiczenia | egzamin | Maria Kubala, as. mgr, | 1/5041/13659 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:
- rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne,
- rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie chansons,
- rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach,
- rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie,
- rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa,
- przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych.
|
metody dydaktyczne |
- ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
- ćwiczenia rozumienia ze słuchu
- praca z tekstem
- prezentacje
- scenki
- dyskusje
- gry dydaktyczne
- testy sprawdzające wiedzę
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- umiejętność wypowiedzi na różne tematy
- umiejętność prawidłowej artykulacji języka francuskiego
- umiejętność rozumienia ze słuchu
- obecność i aktywność na zajęciach
- przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
- opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
- uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
- przygotowanie do zajęć
- praca własna w domu
|