symbol | jezyk |
1/5037 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
CELE I CHARAKTERYSTYKA PRZEDMIOTU
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozwojem systemów pozyskiwania publiczności, głównymi pojęciami, treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego, a także procesami i metodami wykorzystaniem marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych. Celem przedmiotu jest też zdobycie umiejętności w budowaniu artystycznego wizerunku (znaczenia marki na rynku muzycznym), wykorzystania sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznanie nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym. Umiejętność pisania współczesnego życiorysu.
2. ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU:
- student doskonali wiedzę z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury,
- student zapoznaje się z głównymi pojęciami i treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego,
- student rozwija swoje umiejętności w zakresie wiedzy o wykorzystaniu sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: historia sztuki, wiedza o społeczeństwie
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- powiązania z innymi przedmiotami: pedagogika, historia wychowania
|
bibliografia podstawowa |
- Dietl Jerzy, Marketing, Warszawa 1985.
- Filar Ewa, Biznes plan, Warszawa 1991.
- Głowacki Roman, Przedsiębiorstwo na rynku, Warszawa 1987.
- Innowacje w kulturze, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2007.
- Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2006.
- Kultura i edukacja artystyczna w rzeczywistości rynkowej, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2005.
- Młynarski Stanisław, Analiza rynku, Warszawa 1978.
- Młynarski Stanisław, Metody badań marketingowych, Warszawa 1990.
- Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Marketingowa strategia sprzedaży, Warszawa 1976.
- Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Strategia marketingowa, Warszawa 1985.
- Rutkowski Ireneusz, Dystrybucja towarów marketingu, Warszawa 1985.
- Sznajder Andrzej, Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, Warszawa 1990.
- Wiśniewski Andrzej, Badania rynku metodą testu koniunktury, Warszawa 1969.
|
bibliografia uzupełniająca |
|
efekty kształcenia - wiedza |
- student definiuje problematykę promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02) - student rozpoznaje zagadnienia z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02) - student zna elementarną terminologię używaną w promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02) - student identyfikuje główne pojęcia i treści przedmiotowe kształcenia marketingowego (K_W02) - student nazywa i wyjaśnia posiadane wiadomości teoretyczne z zakresu procesów i metod wykorzystania marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych (K_W02) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- student dostrzega i rozwiązuje problemy rynku muzycznego (K_U07) - student poznaje i doskonali wiedzę w zakresie budowania artystycznego wizerunku (K_U07) - student poznaje znaczenia marki na rynku muzycznym (K_U07) - student potrafi wykorzystać sponsoring w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej (K_U07) - student rozumie rolę sponsoringu w poznawaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym (K_U07) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- student rozróżnia, definiuje i objaśnia problemy w napotykanych zagadnieniach i obszarach promocji i marketingu (K_K02, K_K03) - student wykazuje kreatywność w promocji własnej osoby (K_K06) - student wykazuje kreatywność w promocji innych artystów oraz instytucji (K_K06) - student docenia i akceptuje medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty (K_K07) - student jest zorientowany w roli reklamy niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego (K_K07) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
4 | 15.00 | 1.0 | wykład | zaliczenie bez oceny | prof. dr hab. Anna Janosz, | 1/5037/13652 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
TREŚCI PROGRAMOWE:
- znaczenie marki na rynku muzycznym,
- pozyskiwanie publiczności czyli marketing w praktyce,
- budowanie artystycznego wizerunku,
- wykorzystanie marketingu w pozyskiwaniu środków na organizację imprez kulturalnych,
- medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty,
- wykorzystanie sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej,
- reklama niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego,
- nowe modele biznesowe na rynku muzycznym.
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
- student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.
|
metody dydaktyczne |
Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody:
- podające (wykład, objaśnienie),
- eksponujące (pokaz, ekspozycja),
- problemowe (metody aktywizujące, dyskusje i debaty, metody rozwijające twórcze myślenie),
- w kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną studenta.
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Zaliczenie w formie odpowiedzi ustnej lub kolokwium warunkowane aktywnością na zajęciach (wykładach).
Warunki zaliczenia:
- ogólna znajomość terminologii z obszaru promocji i marketingu dóbr kultury
- znajomość wykładanej problematyki uzupełnionej wiadomościami z podanej wcześniej literatury,
- praca pisemna na temat treści poruszanych na wykładach oraz treści wskazanych podręczników przedmiotowych.
|