Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Promocja i marketing dóbr kultury

symboljezyk
1/5037
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

CELE I CHARAKTERYSTYKA PRZEDMIOTU

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozwojem systemów pozyskiwania publiczności, głównymi pojęciami, treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego, a także procesami i metodami wykorzystaniem marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych. Celem przedmiotu jest też zdobycie umiejętności w budowaniu artystycznego wizerunku (znaczenia marki na rynku muzycznym), wykorzystania sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznanie nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym. Umiejętność pisania współczesnego życiorysu.

2. ZAŁOŻENIA PRZEDMIOTU:

  • student doskonali wiedzę z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury,
  • student zapoznaje się z głównymi pojęciami i treściami przedmiotowego kształcenia marketingowego,
  • student rozwija swoje umiejętności w zakresie wiedzy o wykorzystaniu sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz poznaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym.
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • posiadane kompetencje przed rozpoczęciem nauki: historia sztuki, wiedza o społeczeństwie
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • powiązania z innymi przedmiotami: pedagogika, historia wychowania
bibliografia podstawowa
  1. Dietl Jerzy, Marketing, Warszawa 1985.
  2. Filar Ewa, Biznes plan, Warszawa 1991.
  3. Głowacki Roman, Przedsiębiorstwo na rynku, Warszawa 1987.
  4. Innowacje w kulturze, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2007.
  5. Kultura i edukacja wokalna w rzeczywistości rynkowej, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2006.
  6. Kultura i edukacja artystyczna w rzeczywistości rynkowej, red. Józef Chwedorowicz, Łódź 2005.
  7. Młynarski Stanisław, Analiza rynku, Warszawa 1978.
  8. Młynarski Stanisław, Metody badań marketingowych, Warszawa 1990.
  9. Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Marketingowa strategia sprzedaży, Warszawa 1976.
  10. Rutkowski Ireneusz, Wrzosek Wojciech, Strategia marketingowa, Warszawa 1985.
  11. Rutkowski Ireneusz, Dystrybucja towarów marketingu, Warszawa 1985.
  12. Sznajder Andrzej, Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym, Warszawa 1990.
  13. Wiśniewski Andrzej, Badania rynku metodą testu koniunktury, Warszawa 1969.
bibliografia uzupełniająca
  • internetowe strony www
efekty kształcenia - wiedza

- student definiuje problematykę promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02)
- student rozpoznaje zagadnienia z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02)
- student zna elementarną terminologię używaną w promocji i marketingu dóbr kultury (K_W02)
- student identyfikuje główne pojęcia i treści przedmiotowe kształcenia marketingowego (K_W02)
- student nazywa i wyjaśnia posiadane wiadomości teoretyczne z zakresu procesów i metod wykorzystania marketingu i promocji w pozyskiwaniu środków na organizację imprez artystycznych (K_W02)

efekty kształcenia - umiejętności

- student dostrzega i rozwiązuje problemy rynku muzycznego (K_U07)
- student poznaje i doskonali wiedzę w zakresie budowania artystycznego wizerunku (K_U07)
- student poznaje znaczenia marki na rynku muzycznym (K_U07)
- student potrafi wykorzystać sponsoring w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej (K_U07)
- student rozumie rolę sponsoringu w poznawaniu nowych modeli biznesowych na rynku muzycznym (K_U07)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- student rozróżnia, definiuje i objaśnia problemy w napotykanych zagadnieniach i obszarach promocji i marketingu (K_K02, K_K03)
- student wykazuje kreatywność w promocji własnej osoby (K_K06)
- student wykazuje kreatywność w promocji innych artystów oraz instytucji (K_K06)
- student docenia i akceptuje medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty (K_K07)
- student jest zorientowany w roli reklamy niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego (K_K07)

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
415.001.0wykładzaliczenie bez ocenyprof. dr hab. Anna Janosz, 1/5037/13652
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

TREŚCI PROGRAMOWE:

  • znaczenie marki na rynku muzycznym,
  • pozyskiwanie publiczności czyli marketing w praktyce,
  • budowanie artystycznego wizerunku,
  • wykorzystanie marketingu w pozyskiwaniu środków na organizację imprez kulturalnych,
  • medialność jako nowy wymiar wizerunku artysty,
  • wykorzystanie sponsoringu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej,
  • reklama niekomercyjnego wydarzenia kulturalnego,
  • nowe modele biznesowe na rynku muzycznym.

EFEKTY KSZTAŁCENIA:

  • student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces.
metody dydaktyczne

Zajęcia mają charakter wykładów. W ramach zajęć stosowane są metody:

  • podające (wykład, objaśnienie),
  • eksponujące (pokaz, ekspozycja),
  • problemowe (metody aktywizujące, dyskusje i debaty, metody rozwijające twórcze myślenie),
  • w kształceniu poszczególnych umiejętności z zakresu promocji i marketingu dóbr kultury preferowane są szczególnie metody stymulujące aktywność intelektualną studenta.
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Zaliczenie w formie odpowiedzi ustnej lub kolokwium warunkowane aktywnością na zajęciach (wykładach).

Warunki zaliczenia:

  • ogólna znajomość terminologii z obszaru promocji i marketingu dóbr kultury
  • znajomość wykładanej problematyki uzupełnionej wiadomościami z podanej wcześniej literatury,
  • praca pisemna na temat treści poruszanych na wykładach oraz treści wskazanych podręczników przedmiotowych.
wykonanie: www.ansta.pl