symbol | jezyk |
1/5035 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych.
Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną.
Studenci:
- otrzymują kompendium wiedzy nt. mediów lokalnych, jak również instytucji kulturalnych,
- nabywają podstawowe umiejętności w zakresie Public Relations - skutecznej metody kształtowania dobrego wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej,
- zapoznają się - jako przyszli nauczyciele, organizatorzy przedsięwzięć kulturalnych - z zasadami organizacji wydarzeń muzycznych,
- poznaje zasady planowania kampanii reklamowej,
- poznaje źródła finansowania - pozyskiwanie grantów, stypendiów, środków unijnych,
- zapoznają się ze sposobami osiągania sukcesu, zasadami kontaktów z partnerami i kontrahentami są przygotowywani do wystąpień publicznych, konferencji, seminariów,
- uczą się zakładać własną działalność artystyczną/stowarzyszenie kulturalne,
- nabywają podstawowe umiejętności w zakresie autoprezentacji/autoreklamy.
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- orientacja w lokalnym (trójmiejskim) świecie kulturalnym i medialnym
- umiejętność obsługi komputera: edytor tekstu, PowerPoint
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- promocja i marketing i dóbr kultury
|
bibliografia podstawowa |
- Dragicevic-Sesić Milena, Stojković Branimir, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010.
- Jankowski Dzierżymir, Pedagogika kultury, Kraków 2006.
- Latoch-Zielińska Małgorzata, Animacja działań kulturalnych, Warszawa 2010.
|
bibliografia uzupełniająca |
Z zakresu komunikacji społecznej:
- Collins Andy, Język ciała, gestów i zachowań, Warszawa 2003.
- Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 2009.
- Nęcki Zbigniew, Komunikowanie interpersonalne, Wrocław 1992.
- Tkaczyk Lech, Komunikacja niewerbalna, Wrocław 1996.
Z zakresu Public Relations:
- Gregory Anne, Public Relations w praktyce, Kraków 1997.
Z zakresu prawa autorskiego:
- Porzecka Barbara, Prawo autorskie i prasowe, Warszawa 2007.
|
efekty kształcenia - wiedza |
- ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego (K_W02, K_W10, K_W13) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu (K_U01, K_U04, K_U05, K_U06) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych (K_K02, K_K03) - inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagających współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) (K_K03, K_K05) - w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04) - wykazuje się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie (K_K07) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 1/5035/13649 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
TEORIA
- Komunikacja społeczna - definicje, pojęcia, cechy.
- Poziomy i style procesu komunikowania się.
- Sposoby porozumiewania się ludzi (komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie i medialne; komunikowanie pośrednie – masowe).
- Komunikacja werbalna, niewerbalna, medialna.
- Prezentacja i autoprezentacja.
- Organizacja imprezy kulturalnej.
- Sponsoring i mecenat.
- Reklama i promocja.
- Elementy umowy z artystą.
- Public Relations jako metoda kreowania wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej.
PRAKTYKA
- Autoprezentacja.
- Prezentacja animatora kultury muzycznej w regionie.
- Stworzenie własnego scenariusza imprezy kulturalnej.
- Wystąpienie przed publicznością - zapowiedź imprezy.
|
metody dydaktyczne |
- burza mózgów
- konwersacje
- autoprezentacja
- prezentacja
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi:
- obecność (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności),
- aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń,
- prace domowe (pisemno-koncepcyjne),
- gotowość do twórczych działań.
|