Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych

symboljezyk
1/5034
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • znajomość języków obcych
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • literatura muzyczna
  • formy muzyczne
  • analiza dzieła muzycznego
  • czytanie partytur
bibliografia podstawowa
  1. Boyden David D., Dzieje gry skrzypcowej od początków do roku 1971, Kraków 1980.
  2. Harnoncourt Nikolaus, Muzyka mową dźwięków. Dialog muzyczny, Warszawa 2011.
  3. Sachs Curt, Historia instrumentów muzycznych, Kraków 1989.
  4. Sikorski Kazimierz, Instrumentoznawstwo, Kraków 1975.
bibliografia uzupełniająca

-

efekty kształcenia - wiedza

- posiada szczegółową wiedzę dotyczącą repertuaru oratoryjno-kantatowego i operowego (K_W01)
- posiada gruntowną wiedzę dotyczącą pracy z zespołami instrumentalnymi i wokalnymi (K_W10)
- posiada wiedzę dotyczącą budowy instrumentów i specyfiki ich brzmienia (K_W11)

efekty kształcenia - umiejętności

- potrafi w pracy z zespołami wokalno-instrumentalnymi zrealizować własne koncepcje artystyczne (K_U01, K_U02)
- potrafi współdziałać z innymi artystami (muzykami, wokalistami) (K_U07)
- potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów pedagogiki do prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych (K_U10)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- wykorzystuje wyobraźnię, ekspresję, a także zdolności organizacyjne do realizacji własnych koncepcji artystycznych w zakresie szeroko pojętej kultury (K_K03)
- poddaje krytyce własne działania twórcze i artystyczna przedsięwzięcia - jest zdolny do samooceny (K_K06)

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładzaliczeniedr hab. Przemysław Stanisławski, 1/5034/13647
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
  • poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
  • wiedza na temat organizacji i formowania zespołów

Repertuar:

  • partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,
  • opery - od baroku do współczesności.
metody dydaktyczne
  • stosowane metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
  • wykłady z prezentacją multimedialną (CD, DVD)
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • zaliczenie w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
  • wnikliwa znajomość teoretyczna i całościowa tematu
  • na ocenę ma wpływ frekwencja (80%)
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0wykładzaliczeniedr hab. Przemysław Stanisławski, 1/5034/13648
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
  • poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
  • wiedza na temat organizacji i formowania zespołów

Repertuar:

  • partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,
  • opery - od baroku do współczesności.
metody dydaktyczne
  • stosowane metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
  • wykłady z prezentacją multimedialną (CD, DVD)
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • zaliczenie w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
  • wnikliwa znajomość teoretyczna i całościowa tematu
  • na ocenę ma wpływ frekwencja (80%)
wykonanie: www.ansta.pl