Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
Dydaktyka prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych
symbol | jezyk |
1/5034 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Celem
przedmiotu jest uzyskanie przez studenta wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej
prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych. |
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- literatura muzyczna
- formy muzyczne
- analiza dzieła muzycznego
- czytanie partytur
|
bibliografia podstawowa |
- Boyden David D., Dzieje gry skrzypcowej od początków do roku 1971, Kraków 1980.
- Harnoncourt Nikolaus, Muzyka mową dźwięków. Dialog muzyczny, Warszawa 2011.
- Sachs Curt, Historia instrumentów muzycznych, Kraków 1989.
- Sikorski Kazimierz, Instrumentoznawstwo, Kraków 1975.
|
bibliografia uzupełniająca |
- |
efekty kształcenia - wiedza |
- posiada szczegółową wiedzę dotyczącą repertuaru oratoryjno-kantatowego i operowego (K_W01) - posiada gruntowną wiedzę dotyczącą pracy z zespołami instrumentalnymi i wokalnymi (K_W10) - posiada wiedzę dotyczącą budowy instrumentów i specyfiki ich brzmienia (K_W11) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- potrafi w pracy z zespołami wokalno-instrumentalnymi zrealizować własne koncepcje artystyczne (K_U01, K_U02) - potrafi współdziałać z innymi artystami (muzykami, wokalistami) (K_U07) - potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów pedagogiki do prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych (K_U10) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01) - wykorzystuje wyobraźnię, ekspresję, a także zdolności organizacyjne do realizacji własnych koncepcji artystycznych w zakresie szeroko pojętej kultury (K_K03) - poddaje krytyce własne działania twórcze i artystyczna przedsięwzięcia - jest zdolny do samooceny (K_K06) |
Semestry
Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 30.00 | 3.0 | wykład | zaliczenie | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 1/5034/13647 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
- poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
- wiedza na temat organizacji i formowania zespołów
Repertuar:
- partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,
- opery - od baroku do współczesności.
|
metody dydaktyczne |
- stosowane metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
- wykłady z prezentacją multimedialną (CD, DVD)
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- zaliczenie w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
- wnikliwa znajomość teoretyczna i całościowa tematu
- na ocenę ma wpływ frekwencja (80%)
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
4 | 30.00 | 3.0 | wykład | zaliczenie | dr hab. Przemysław Stanisławski, | 1/5034/13648 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
- zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
- poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
- wiedza na temat organizacji i formowania zespołów
Repertuar:
- partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,
- opery - od baroku do współczesności.
|
metody dydaktyczne |
- stosowane
metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
- wykłady z
prezentacją multimedialną (CD, DVD)
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
- zaliczenie
w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
- wnikliwa
znajomość teoretyczna i całościowa tematu
- na ocenę ma
wpływ frekwencja (80%)
|