Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Konwersatorium języka obcego - angielski

symboljezyk
1/5026
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Poprawienie znajomości języka angielskiego, ze szczególnym naciskiem na rozwijanie sprawności komunikacji w języku angielskim; rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie); zapoznanie studentów z dźwiękami języka angielskiego; opanowanie ruchów języka i ust przy wymowie poszczególnych dźwięków; przedstawienie par słów (minimal pairs) różniących się jednym dźwiękiem; zapoznanie z rytmem i intonacją języka angielskiego; praca nad umiejętnością rozumienia ze słuchu (fragmenty wywiadów, piosenki); rozbudowanie słownictwa, zwłaszcza słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; wprowadzenie i systematyczne ćwiczenie transkrypcji fonetycznej; zapoznanie z historią i kulturą muzyczną w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii;  wyjaśnianie pojawiających się w trakcie zajęć problemów z konstrukcjami gramatycznymi, idiomatycznymi oraz słownictwem i praca nad nimi.

Cele kształcenia:

  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki języka angielskiego,
  • rozwijanie poszczególnych kompetencji językowych w języku angielskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie) ze szczególnym naciskiem na mówienie i słuchanie,
  • rozbudowywanie zakresu znajomości słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zwrócenie uwagi na poprawność gramatyczną i fonetyczną wypowiedzi.

Student studiów magisterskich na egzaminie powinien wykazać stopień znajomości języka na poziomie B2+ zgodnie z Europejskim systemem opisu kształcenie językowego Rady Europy.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • znajomość języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu

-

bibliografia podstawowa
  1. Baker Ann, Goldstein Sharon, Pronunciation Pairs, New York 2008.
  2. Baker Ann, Sheep or Ship, Cambridge 2006.
  3. Baker Ann, Tree or Three, Cambridge 2006.
  4. Goss Philip, Widawski Maciej, American English Pronunciation, Sopot 1995.
  5. Handcock Mark, English Pronunciation in Use, Italy 2004.
  6. Klippel Frederike, Keep Talking, Avon 1994.
  7. Kserokopie materiałów uzupełniających.
  8. Marks Jonathan, English Pronunciation in Use. Elementary, Cambridge 2007.
  9. Słowniki jednojęzyczne (ostatnie wydania).
  10. Underhill Adrian, Sound Foundations, Thailand 2005.
  11. Vaughan-Rees Michael, Test your Pronunciation, China 2006.
  12. Wellman Guy, Wordbuilder, Oxford 1989.
  13. Wells John C., Longman Pronunciation Dictionary, Harlow 1992.
  14. Własne opracowania pedagoga prowadzącego.
bibliografia uzupełniająca
  • prasa
  • wydruki materiałów z Internetu
  • teksty piosenek
efekty kształcenia - wiedza

- posiada znajomość zasad wymowy i gramatyki języka angielskiego (K_W02)
- posiada znajomość słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów (K_W02, K_W10)
- rozumie teksty utworów oraz wywiady odsłuchanych w języku angielskim (K_W05)
- posiada niezbędną wiedzę w celu umiejętnego dotarcia do potrzebnych informacji i korzystania z nich (słowniki, gramatyki podręczne, strony internetowe) (K_W05, K_W06)
- posiada głębokie zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiów oraz zdolność do integrowania nabytej wiedzy (K_W10)

efekty kształcenia - umiejętności

- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_U01)
- potrafi wyszukiwać, analizować i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł obcojęzycznych (K_U01, K_U04)
- kontynuując i rozwijając umiejętności nabyte na studiach pierwszego stopnia, poprzez indywidualną pracę utrzymuje i poszerza swoje zdolności językowe do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych (K_U01, K_U04)
- posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę obcojęzycznych prac innych autorów (K_U04)
- posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku obcym (K_U06)
- w sposób odpowiedzialny podchodzi do występów publicznych i wykazuję się umiejętności nawiązania kontaktu w języku obcym (K_U07)
- posiada umiejętność zastosowania w praktyce zasad wymowy angielskiej oraz podstawowych zasad gramatycznych języka angielskiego (K_U10)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- podejmuje projekty o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagające współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki w języku obcym (K_K03)
- wykazuje umiejętność samodzielnej pracy nad doskonaleniem sprawności językowych (K_K04)
- świadomie umie zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej na podstawie zdobytych na studiach umiejętności i wiedzy, wykorzystując również wiedzę zdobytą w procesie ustawicznego samokształcenia języka obcego (K_K04)
- prowadzi negocjacje i koordynuje właściwą organizację przedsięwzięcia w języku obcym (K_K05)
- prezentuje skomplikowane i specjalistyczne zadania i projekty w przystępnej formie w języku obcym, w sposób zrozumiały dla osób niemających doświadczenia w pracy nad projektami artystycznymi (K_K08)

Semestry

Kompozycja i Teoria Muzyki
Kompozycja (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
130.001.0ćwiczeniazaliczeniemgr Agata Bobras, 1/5026/13634
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • rozwijanie umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski problematyczne
  • rozwijanie umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania
  • rozwijanie umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie piosenek
  • rozwijanie umiejętności pisania: CV, notka biograficzna
  • rozwijanie umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne
  • rozwijanie słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa
  • przypomnienie najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
230.001.0ćwiczeniaegzaminmgr Agata Bobras, 1/5026/13635
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

Ugruntowanie i rozwijanie umiejętności nabytych w semestrze poprzednim w zakresie:

  • rozwijania umiejętności w zakresie fonetyki: ćwiczenie fonetyczne, akcentowane w słowach i zdaniach, zwrócenie uwagi na głoski szczególnie problematyczne,
  • rozwijania umiejętności mówienia: prezentacje, dyskusje, pairwork, feedback ze słuchania,
  • rozwijania umiejętności słuchania: ćwiczenia w słuchaniu, wywiady, słuchanie songów,
  • rozwijania umiejętności pisania: CV, notka biograficzna, wypełnianie luk w piosenkach,
  • rozwijania umiejętności czytania: artykuły, teksty informacyjne, notki biograficzne, piosenki, głośnie czytanie,
  • rozwijania słownictwa specjalistycznego z dziedziny muzyki, instrumentalistyki, wokalistyki, dyrygentury, mediów; zastosowanie gier dydaktycznych w celu powtórzenia słownictwa,
  • przypomnienia najważniejszych zagadnień gramatycznych; ćwiczenia i gry dydaktyczne mające na celu utrwalenie struktur gramatycznych.
metody dydaktyczne
  • ćwiczenia w słuchaniu i powtarzaniu
  • ćwiczenia rozumienia ze słuchu
  • praca z tekstem
  • prezentacje
  • scenki
  • dyskusje
  • gry dydaktyczne
  • testy sprawdzające wiedzę
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • umiejętność wypowiedzi na różne tematy
  • umiejętność prawidłowej artykulacji języka angielskiego
  • umiejętność rozumienia ze słuchu
  • obecność i aktywność na zajęciach
  • przedstawienie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia muzycznego
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego prezentowanego na zajęciach
  • uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwiów
  • przygotowanie do zajęć
  • praca własna w domu
wykonanie: www.ansta.pl