symbol | jezyk |
---|---|
1/4979 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem przedmiotu jest powtórzenie oraz uzupełnienie wiadomości dotyczących różnych stylów muzycznych oraz kształcenie aktywnego, analitycznego słuchania muzyki ukierunkowanego na charakterystykę stylistyczną dzieł w oparciu o wiedzę z zakresu historii muzyki i innych dziedzin kształcenia muzycznego. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
- | |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą głównych kierunków stylistycznych, technik kompozytorskich, gatunków i form muzycznych typowych dla poszczególnych epok historycznych i stylów indywidualnych wybitnych twórców XIX i XX wieku oraz zna literaturę muzyczną będąca egzemplifikacją w/w zagadnień (K_W01, K_W02, K_W06, K_W07) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- umiejętnie wykorzystuje warsztat naukowy pozwalający na analizę i interpretację stylów muzycznych i pokrewnych dyscyplin humanistycznych (K_U04, K_U05) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- zna zakres posiadanej wiedzy i umiejętności oraz zdaje sobie sprawę z konieczności dokształcania się i profesjonalnego doskonalenia w dziedzinie poznawania problematyki stylów muzycznych (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 3.0 | seminarium | zaliczenie | dr hab. Violetta Kostka, | 1/4979/13518 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Pojęcie stylu muzycznego, różnorodność stylów ze względu na rozmaite kryteria ich wyodrębnienia; analiza stylistyczna na różnych poziomach: pojedynczego dzieła, twórczości kompozytora, kierunku, szkoły, epoki – normy, konwencje, strategie w zakresie poszczególnych elementów dzieła, gatunków, idei estetycznych oraz ekspresji; geneza i rozwój zjawisk stylistycznych, rola tradycji i awangardy, „międzystylowość”. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 3.0 | seminarium | zaliczenie | dr hab. Violetta Kostka, | 1/4979/13529 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
|