symbol | jezyk |
---|---|
1/4967 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Celem nauczania kompozycji jest przygotowanie studenta do podjęcia samodzielnej działalności kompozytorskiej, tj. wykształcenie u niego umiejętności swobodnego posługiwania się różnymi technikami kompozytorskimi i tworzenie własnych kompozycji na podstawie nabytych umiejętności. Cel ten realizuje się także poprzez analizę wybranych dzieł współczesnej literatury światowej, co umożliwia ponadto doskonalenie orientacji studenta we współczesnych stylach, estetykach i trendach sztuki kompozytorskiej. Efektem nauki kompozycji jest wykształcenie przez studenta w trakcie pracy z pedagogiem indywidualnego języka twórczego i podjęcie przez niego samodzielnej twórczości muzycznej. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
| |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada wiedzę dotyczącą swobodnego korzystania z różnorodnych mediów (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet, nagrania archiwalne itp.) oraz umiejętność samodzielnego poszerzania i rozwijania wiedzy dotyczącej swojej specjalności (K_W05) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada wysoko rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych (K_U01) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturotwórczych (K_K02) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4967/13486 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4967/13511 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3 | 30.00 | 6.0 | ćwiczenia | egzamin | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4967/13519 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4 | 30.00 | 12.0 | ćwiczenia | egzamin dyplomowy | dr Marek Czerniewicz, dr hab. Andrzej Dziadek, as. mgr Paweł Mykietyn, prof. dr hab. Krzysztof Olczak, | 1/4967/13520 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Praca z kompozytorem na studiach magisterskich rozłożona jest na 4 semestry. Jej końcowym efektem winny być:
Podział pracy na poszczególnych semestrach zależy głównie od prowadzącego zajęcia oraz od indywidualnych zainteresowań twórczych studenta. W pierwszych dwóch semestrach student zobowiązany jest do napisania dwu krótszych lub jednej dłuższej kompozycji z wykorzystaniem różnych form i gatunków muzycznych, technik kompozytorskich, aparatów wykonawczych. Zatem zaleca się skomponowanie utworów:
Semestr trzeci i czwarty - to czas na skomponowanie utworu dyplomowego oraz napisanie pracy magisterskiej. | |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Cotygodniowe dwugodzinne spotkania lekcyjne, uwzględniające:
| |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Każdy semestr zajęć kończy się egzaminem, zaliczanym na podstawie przedstawionych przez studenta prac, uprzednio skonsultowanych w czasie lekcji. Ilość utworów będących przedmiotem egzaminu jest uzależniona od wielkości aparatu wykonawczego i czasu trwania. Po każdym semestrze student jest zobowiązany do prezentacji jednego z napisanych utworów na koncercie publicznym w Akademii Muzycznej lub w innym miejscu. |