symbol | jezyk |
---|---|
1/4964 | |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu | |
Głównym celem, podobnie jak na studiach licencjackich, jest poznanie dokonań twórczych polskich kompozytorów. Tym razem problematyka zajęć skupia się przede wszystkim na trzech głównych zagadnieniach: dorobek kompozytorski twórców Pomorza, „Warszawska Jesień”, dokonania polskich kompozytorów najmłodszej generacji. To ostatnie zagadnienie widziane jest przede wszystkim w perspektywie utworów tej generacji, jakie zostały przedstawione na „Warszawskiej Jesieni”. | |
sposób realizacji | |
zajęcia stacjonarne | |
wymagania wstępne i dodatkowe | |
| |
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu | |
| |
bibliografia podstawowa | |
| |
bibliografia uzupełniająca | |
- | |
efekty kształcenia - wiedza | |
- posiada gruntowną znajomość literatury muzycznej (K_W01) | |
efekty kształcenia - umiejętności | |
- posiada umiejętność rozpoznawania modeli formalnych utworów (K_U02) | |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne | |
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i potrafi inspirować oraz organizować proces uczenia się innych osób (K_K01) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 30.00 | 2.0 | seminarium | zaliczenie | prof. Marek Podhajski, | 1/4964/13483 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
Kompozytorzy Pomorza:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Formami stosowanych zajęć są: wykłady, autoprezentacje, prezentacje prac seminaryjnych. Wykłady dotyczą przede wszystkim kompozytorów 1. Generacji oraz innych, działających poza Trójmiastem. Autoprezentacje dominują w semestrze 1. Obejmują głównie twórców będących pracownikami Akademii, albo też innych, którzy zechcą spotkać się ze studentami i przedstawić im swój dorobek. Prace seminaryjne przedstawiane są w formie pisemnej, w semestrze 2. Mogą być związane tematycznie bądź z twórcami Pomorza, bądź też z kompozytorami najmłodszej generacji, których utwory były prezentowane na „Warszawskiej Jesieni”. Tematyka takiej pracy dotyczy dorobku wybranego przez studenta współczesnego kompozytora polskiego. Winna obejmować notę biograficzną (pożądany wywiad z kompozytorem), charakterystykę twórczości (periodyzacja, cechy techniki kompozytorskiej), bliższe omówienie wyróżniającego się w tej twórczości utworu lub grupy utworów. Prezentacja pracy obejmuje także przedstawienie nagrania omawianego utworu (lub utworów) i jego partytury. Jest poprzedzona krótką charakterystyką cech konstrukcyjnych i ekspresyjnych danej kompozycji. Całość pracy podlega ocenie i jest podstawowym warunkiem zaliczenia semestru. Sprawdziany. Przewiduje się po dwa sprawdziany w ciągu semestru 1 i 2. Dotyczą głównych zagadnień poruszanych w poszczególnych semestrach. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia semestru jest obecność studenta na wszystkich wykładach (jeden może być niezaliczony), uzyskanie ocen pozytywnych z wszystkich sprawdzianów i przedstawienie pracy seminaryjnej, która uzyskała pozytywną ocenę. Aktywność studenta na zajęciach, uzyskane przez niego oceny ze sprawdzianów i pracy seminaryjnej są podstawą do określenia oceny zaliczajacej semestr. Nie stosuje się na zakończenie semestru kolokwium zaliczającego, ani egzaminu. |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | 30.00 | 2.0 | seminarium | zaliczenie | prof. Marek Podhajski, | 1/4964/13505 | |||
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia | |||||||||
„Warszawska Jesień”:
| |||||||||
metody dydaktyczne | |||||||||
Formami stosowanych zajęć są: wykłady, autoprezentacje, prezentacje prac seminaryjnych. Wykłady dotyczą przede wszystkim kompozytorów 1. Generacji oraz innych, działających poza Trójmiastem. Autoprezentacje dominują w semestrze 1. Obejmują głównie twórców będących pracownikami Akademii, albo też innych, którzy zechcą spotkać się ze studentami i przedstawić im swój dorobek. Prace seminaryjne przedstawiane są w formie pisemnej, w semestrze 2. Mogą być związane tematycznie bądź z twórcami Pomorza, bądź też z kompozytorami najmłodszej generacji, których utwory były prezentowane na „Warszawskiej Jesieni”. Tematyka takiej pracy dotyczy dorobku wybranego przez studenta współczesnego kompozytora polskiego. Winna obejmować notę biograficzną (pożądany wywiad z kompozytorem), charakterystykę twórczości (periodyzacja, cechy techniki kompozytorskiej), bliższe omówienie wyróżniającego się w tej twórczości utworu lub grupy utworów. Prezentacja pracy obejmuje także przedstawienie nagrania omawianego utworu (lub utworów) i jego partytury. Jest poprzedzona krótką charakterystyką cech konstrukcyjnych i ekspresyjnych danej kompozycji. Całość pracy podlega ocenie i jest podstawowym warunkiem zaliczenia semestru. Sprawdziany. Przewiduje się po dwa sprawdziany w ciągu semestru 1 i 2. Dotyczą głównych zagadnień poruszanych w poszczególnych semestrach. | |||||||||
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania | |||||||||
Warunkiem zaliczenia semestru jest obecność studenta na wszystkich wykładach (jeden może być niezaliczony), uzyskanie ocen pozytywnych z wszystkich sprawdzianów i przedstawienie pracy seminaryjnej, która uzyskała pozytywną ocenę. Aktywność studenta na zajęciach, uzyskane przez niego oceny ze sprawdzianów i pracy seminaryjnej są podstawą do określenia oceny zaliczającej semestr. Nie stosuje się na zakończenie semestru kolokwium zaliczającego, ani egzaminu. |