Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Komunikacja społeczna i organizacja imprez

symboljezyk
1/4945polski
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych.

Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną.

Studenci:

  • otrzymują kompendium wiedzy nt. mediów lokalnych, jak również instytucji kulturalnych
  • nabywają podstawowe umiejętności w zakresie Public Relations - skutecznej metody kształtowania dobrego wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej
  • zapoznają się - jako przyszli nauczyciele, organizatorzy przedsięwzięć kulturalnych - z zasadami organizacji wydarzeń muzycznych
  • poznaje zasady planowania kampanii reklamowej
  • poznaje  źródła finansowania - pozyskiwanie grantów, stypendiów, środków unijnych
  • zapoznają się ze sposobami osiągania sukcesu, zasadami kontaktów z partnerami i kontrahentami są przygotowywani do wystąpień publicznych, konferencji, seminariów;
  • uczą się zakładać własną działalność artystyczną/stowarzyszenie kulturalne;
  • nabywają podstawowe umiejętności w zakresie autoprezentacji/autoreklamy
sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • orientacja w lokalnym (trójmiejskim) świecie kulturalnym i medialnym
  • umiejętność obsługi komputera: edytor tekstu, PowerPoint
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • Promocja i marketing i dóbr kultury
bibliografia podstawowa
  1. Milena Dragicevic-Sesić, Branimir Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, NCK, Warszawa 2010.
  2. Dzierżymir Jankowski, Pedagogika kultury, Kraków 2006.
  3. Małgorzata  Latoch-Zielińska, Animacja działań kulturalnych, Fundacja "Muzyka jest dla wszystkich" Warszawa 2010.
bibliografia uzupełniająca

Z zakresu komunikacji społecznej:

  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, 2009.
  • Nęci Z., Komunikowanie interpersonalne, Ossolineum, Wrocław, 1992.
  • Tkaczyk L., Komunikacja niewerbalna, Wydawnictwo Astrum, Wrocław, 1996.
  • Collins A., Język ciała, gestów i zachowań, KDC, Warszawa, 2003.

Z zakresu Public Relations:

  • Gregory A. (red.), Public Relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1997.

Z zakresu prawa autorskiego:

  • Porzecka B. (red. prowadzący), Prawo autorskie i prasowe (wyd. 8), C.H. Beck, 2007.
efekty kształcenia - wiedza

- ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego (K_W10, K_W17)

efekty kształcenia - umiejętności

- posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu (K_U07)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych (K_K02)
- inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagających współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) (K_K03)
- w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04)
- wykazuje się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie (K_K08)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0ćwiczeniazaliczenieprof. dr hab. Anna Janosz, 1/4945/13464
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia

TEORIA

  1. Komunikacja społeczna - definicje, pojęcia, cechy.
  2. Poziomy i style procesu komunikowania się.
  3. Sposoby porozumiewania się ludzi (komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie i medialne; komunikowanie pośrednie – masowe).
  4. Komunikacja werbalna, niewerbalna, medialna.
  5. Prezentacja i autoprezentacja
  6. Organizacja imprezy kulturalnej
  7. Sponsoring i mecenat
  8. Reklama i promocja
  9. Elementy umowy z artystą
  10. Public Relations jako metoda kreowania wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej.

PRAKTYKA

  1. Autoprezentacja
  2. Prezentacja animatora kultury muzycznej w regionie
  3. Stworzenie własnego scenariusza imprezy kulturalnej
  4. Wystąpienie przed publicznością - zapowiedź imprezy
metody dydaktyczne
  • burza mózgów
  • konwersacje
  • autoprezentacja
  • prezentacja
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania

Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi:

  • obecność (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
  • aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń,
  • prace domowe (pisemno-koncepcyjne),
  • gotowość do twórczych działań.
wykonanie: www.ansta.pl