symbol | jezyk |
1/4945 | polski |
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu |
Głównym założeniem przedmiotu KOMUNIKACJA SPOŁECZNA I ORGANIZACJA IMPREZ jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej (typy, formy, cechy, rodzaje) oraz umiejętności na polu praktycznego organizowania imprez kulturalnych.
Przekazywana na zajęciach teoria jest podparta praktyką na polu komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Szczególny nacisk kładziony jest na komunikację medialną.
Studenci:
- otrzymują kompendium wiedzy nt. mediów lokalnych, jak również instytucji kulturalnych
- nabywają podstawowe umiejętności w zakresie Public Relations - skutecznej metody kształtowania dobrego wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej
- zapoznają się - jako przyszli nauczyciele, organizatorzy przedsięwzięć kulturalnych - z zasadami organizacji wydarzeń muzycznych
- poznaje zasady planowania kampanii reklamowej
- poznaje źródła finansowania - pozyskiwanie grantów, stypendiów, środków unijnych
- zapoznają się ze sposobami osiągania sukcesu, zasadami kontaktów z partnerami i kontrahentami są przygotowywani do wystąpień publicznych, konferencji, seminariów;
- uczą się zakładać własną działalność artystyczną/stowarzyszenie kulturalne;
- nabywają podstawowe umiejętności w zakresie autoprezentacji/autoreklamy
|
sposób realizacji |
zajęcia stacjonarne |
wymagania wstępne i dodatkowe |
- orientacja w lokalnym (trójmiejskim) świecie kulturalnym i medialnym
- umiejętność obsługi komputera: edytor tekstu, PowerPoint
|
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu |
- Promocja i marketing i dóbr kultury
|
bibliografia podstawowa |
- Milena Dragicevic-Sesić, Branimir Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, NCK, Warszawa 2010.
- Dzierżymir Jankowski, Pedagogika kultury, Kraków 2006.
- Małgorzata Latoch-Zielińska, Animacja działań kulturalnych, Fundacja "Muzyka jest dla wszystkich" Warszawa 2010.
|
bibliografia uzupełniająca |
Z zakresu komunikacji społecznej:
- Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków, 2009.
- Nęci Z., Komunikowanie interpersonalne, Ossolineum, Wrocław, 1992.
- Tkaczyk L., Komunikacja niewerbalna, Wydawnictwo Astrum, Wrocław, 1996.
- Collins A., Język ciała, gestów i zachowań, KDC, Warszawa, 2003.
Z zakresu Public Relations:
- Gregory A. (red.), Public Relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1997.
Z zakresu prawa autorskiego:
- Porzecka B. (red. prowadzący), Prawo autorskie i prasowe (wyd. 8), C.H. Beck, 2007.
|
efekty kształcenia - wiedza |
- ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, pogłębioną w wybranych zakresach, zwłaszcza w systemie szkolnictwa artystycznego (K_W10, K_W17) |
efekty kształcenia - umiejętności |
- posiada umiejętność kreowania i realizowania projektów artystycznych (często w powiązaniu z innymi dyscyplinami) oraz posiada zdolność do podjęcia wiodącej roli w zespołach różnego typu (K_U07) |
efekty kształcenia - kompetencje społeczne |
- jest w pełni kompetentnym i samodzielnym artystą i pedagogiem, zdolnym do świadomego integrowania zdobytej wiedzy w obrębie specjalności oraz w ramach innych szeroko pojętych działań kulturalno-twórczo-oświatowych (K_K02) - inicjuje działania artystyczne w zakresie szeroko pojętej kultury (podejmowanie projektów o charakterze interdyscyplinarnym lub też wymagających współpracy z przedstawicielami innych dziedzin sztuki i nauki) (K_K03) - w sposób świadomy i odpowiedzialny przewodniczy różnorodnym działaniom zespołowym (K_K04) - wykazuje się umiejętnością funkcjonowania w społeczeństwie (K_K08) |
semestr | wymiar godzin | wycena ects | forma | zaliczenie | pedagog | symbol |
3 | 30.00 | 3.0 | ćwiczenia | zaliczenie | prof. dr hab. Anna Janosz, | 1/4945/13464 |
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia |
TEORIA
- Komunikacja społeczna - definicje, pojęcia, cechy.
- Poziomy i style procesu komunikowania się.
- Sposoby porozumiewania się ludzi (komunikowanie interpersonalne – bezpośrednie i medialne; komunikowanie pośrednie – masowe).
- Komunikacja werbalna, niewerbalna, medialna.
- Prezentacja i autoprezentacja
- Organizacja imprezy kulturalnej
- Sponsoring i mecenat
- Reklama i promocja
- Elementy umowy z artystą
- Public Relations jako metoda kreowania wizerunku artysty, zespołu i instytucji artystycznej.
PRAKTYKA
- Autoprezentacja
- Prezentacja animatora kultury muzycznej w regionie
- Stworzenie własnego scenariusza imprezy kulturalnej
- Wystąpienie przed publicznością - zapowiedź imprezy
|
metody dydaktyczne |
- burza mózgów
- konwersacje
- autoprezentacja
- prezentacja
|
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania |
Ocena semestralna jest wypadkową kilku czynników. Są nimi:
- obecność (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
- aktywność, kreatywność i zaangażowanie podczas zajęć i ćwiczeń,
- prace domowe (pisemno-koncepcyjne),
- gotowość do twórczych działań.
|