Europejski System Akumulacji i Transferu Punktów
» Strona główna

Dydaktyka prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych

symboljezyk
1/4944
założenia, cele oraz charakterystyka przedmiotu

Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych.

sposób realizacji
zajęcia stacjonarne
wymagania wstępne i dodatkowe
  • znajomość języków obcych
zalecane fakultatywne komponenty przedmiotu
  • literatura muzyczna,
  • formy muzyczne,
  • analiza dzieła muzycznego,
  • czytanie partytur,
bibliografia podstawowa
  1. N. Harnoncourt - Muzyka mową dźwięków
  2. N. Harnoncourt - Dialog muzyczny
  3. D. Boyden - Dzieje gry skrzypcowej
  4. C. Sachs - Historia instrumentów muzycznych
  5. K. Sikorski - Instrumentoznawstwo
bibliografia uzupełniająca

---

efekty kształcenia - wiedza

- posiada szczegółową wiedzę dotyczącą repertuaru oratoryjno-kantatowego i operowego (K_W01)
- posiada gruntowną wiedzę dotyczącą pracy z zespołami instrumentalnymi i wokalnymi (K_W01)
- posiada wiedzę dotyczącą budowy instrumentów i specyfiki ich brzmienia (K_W15)

efekty kształcenia - umiejętności

- potrafi współdziałać z innymi artystami (muzykami, wokalistami) (K_U06)
- potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów pedagogiki do prowadzenia zespołów wokalno-instrumentalnych (K_U20)
- potrafi w pracy z zespołami wokalno-instrumentalnymi zrealizować własne koncepcje artystyczne (K_U01)

efekty kształcenia - kompetencje społeczne

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
- wykorzystuje wyobraźnię, ekspresję, a także zdolności organizacyjne do realizacji własnych koncepcji artystycznych w zakresie szeroko pojętej kultury (K_K03)
- poddaje krytyce własne działania twórcze i artystyczna przedsięwzięcia - jest zdolny do samooceny (K_K07)

Semestry

Dyrygentura
Dyrygentura symfoniczno-operowa (magisterskie, stacjonarne, obowiązuje od: 18/zimowy)

semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
330.003.0wykładzaliczeniedr hab. Przemysław Stanisławski, 1/4944/13462
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
  • poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
  • wiedza na temat organizacji i formowania zespołów

Repertuar:

partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,

opery - od baroku do współczesności.

metody dydaktyczne
  • stosowane metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
  • wykłady z prezentacją multimedialną (CD, DVD)
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • zaliczenie w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
  • wnikliwa znajomość teoretyczna i całościowa tematu
  • na ocenę ma wpływ frekwencja (80%)
semestrwymiar godzinwycena ectsformazaliczeniepedagogsymbol
430.003.0wykładzaliczeniedr hab. Przemysław Stanisławski, 1/4944/13463
treści programowe wraz z opisem efektów kształcenia
  • zdobycie wiedzy dotyczącej zespołów wokalno-instrumentalnych, ich różnorodności i aspektów współpracy
  • poznanie zasad pracy z zespołami na próbach, a także podczas koncertów
  • wiedza na temat organizacji i formowania zespołów

Repertuar:

partytury dzieł wokalno-instrumentalnych - oratoria, msze, pasje, kantaty, litanie,

opery - od baroku do współczesności.

metody dydaktyczne
  • stosowane metody: podające (wykład), eksponujące (pokaz), problemowe (dyskusja)
  • wykłady z prezentacją multimedialną (CD, DVD)
warunek zaliczenia kursu wraz z metodami i kryteriami oceniania
  • zaliczenie w formie pisemnego kolokwium wraz z przykładami muzycznymi (audio)
  • wnikliwa znajomość teoretyczna i całościowa tematu
  • na ocenę ma wpływ frekwencja (80%)
wykonanie: www.ansta.pl